Annons:
Etikett001-allmänt-om-justin-bieber
Läst 2536 ggr
Halcyon
1/14/14, 8:35 PM

Riskerar fängelsestraff...

"Enligt TMZ riskerar Bieber fängelsestraff om han befinns skyldig."

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18175977.ab

Allt jag har att säga är… asså nej. Det får fan inte vara sant.

we're always chasing that paradise

Annons:
Zakaraa
1/14/14, 8:48 PM
#1

Att han riskerar fängelse eller att han faktiskt genomgått ett (flera..) brott? Vad är det du menar inte får vara sant? :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Halcyon
1/14/14, 9:02 PM
#2

Haha både och… även fast jag tyvärr tror på att han t.ex kastat dom där äggen på grannens hus, man hör hans röst klart och tydligt..

Men hamnar han i fängelse så.. asså nej. Vill inte ens tänka på det.

we're always chasing that paradise

lisora
1/14/14, 9:14 PM
#3

Men vad i h*lvete håller han på med? Är han 12 år?

Zakaraa
1/14/14, 9:27 PM
#4

#2 Enligt andra källor så ska grannen polisanmält hans fester som varit på tok för högljudda flera gånger. Så Justin ska tydligen ha "gett igen"

Anledningen till att kostnaden för kastningen blev så hög, som även många tror är nått försök att tjäna pengar, beror på att ägg som torkar är oerhört svårt att få bort. Äggen har helt enkelt Torkat in i huset. Omöjligt att få bort allt, speciellt om det är trähus (I know.. har försökt själv när nån idiot äggat vårt hus)

Jag hoppas faktiskt han fåt sig ett straff för jag tror det behövs, alla personer, kända som okända, bör få sitt straff om de gjort något olagligt. Finns många kändisar som även blivit hjälpta pga att de åkt fast så man kan bara hoppas han blir dömd skyldig, tar sitt straff och lär av det.
Den senaste tiden har det stått väldigt mycket om alla påhitt Justin gjort. Är inget fan av honom men är ingen hatare heller för den delen. Jag tycker inte om hans musik helt enkelt :) (så skippa gärna att kalla mig för Justinhatare, är varken det ena eller det andra)

Med det sagt vill jag såklart påängtera vikten i att vara källkritisk. Allt behöver inte vara sant men det ligger alltid en sanning bakom Allt även om inte hela storyn är sann. Källkritik är viktigt.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

tonååring
1/15/14, 9:03 PM
#5

#3 Ingen är perfekt, hade jag varit känd och haft massa med pengar hade jag också gjort massa dumma saker med mina kompisar, det är normalt? 

Fast jag hoppas det inte var honom för jag vill fan heller att han ska till fängelse!

tonååring
1/15/14, 9:12 PM
#6

#1 Flera brott? Vad snackar du dom? Vilka brott har han gjort?

Han gör och testar på saker som alla i den åldern gör, enligt mig är det inte ett brott, helt enkelt skit snack!

Annons:
Zakaraa
1/15/14, 9:19 PM
#7

#6 Har ju varit både det ena och det andra. Gör man något olagligt (som du kallar testar på saker som alla i den åldern gör) så är det ett brott. Spelar ingen roll Vem som gör det, ett brott är alltid ett brott.

Det här är problemet när en kändis gör något och har en massa fans, fansen kan tyvärr inte se allt med ett öppen sinne utan ser kändisen som någon sorts "gud". När jag var tonåring var jag också ett fan av en artist som gjorde olagligheter och liknande. I och med det Slutade jag stötta den personen eftersom denne genomgick en olaglig handling.

Jag går in i det här med ett öppet sinne och går efter bevisen som finns, inga personliga åsikter.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

tonååring
1/15/14, 9:30 PM
#8

#7 Dom som lämnar Justin pga att han har kastat ägg har fan aldrig varit äkta beliebers, det Justin har gjort är att han har gått in i en olaglig klubb, kastat ägg och sen minns jag inte mer!

Sen har han ju också hjälpt filippinerna! Ingen tänker på allt bra han har gjort!

Zakaraa
1/15/14, 9:35 PM
#9

#8 Olagliga droger, dåligt beteende, ska vara något om olaga hot (minns inte exakt, har aldrig brytt mig), vandalisering osv osv.
Sedan att du skriver att "alla i den åldern" gör sånt är för mig bara nonchalant. Självklart gör många unga dumma saker det finns det ingen som gömmer under stolen men att påstå att Alla gör dessa saker som droger, vandalisering osv är bara att dra alla över en kam. Långt ifrån alla gör dessa olagligheter.

Fint gjort att hjälpa Filippinerna dock har ju i stort sett alla kändisar gjort det, oftast även som ett PR-stunt tyvärr. De som gör det för att de verkligen Vill hjälpa ska ha en eloge. Vilken sida Justin står på detta låter jag vara osagt då jag inte har någon som helst fakta kring det.

Han har säkerligen gjort många fina saker också och absolut kan hålla med dig om att media endast fokuserar på det negativa, så är det med allt i stort sett. Men jag kan bara gå efter den fakta som finns och då är jag ändå källkritisk.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

tonååring
1/15/14, 9:42 PM
#10

#9 Jag tror att alla någon gång har testat på en drog och en drog är ju också alkohol och cigg, det får man inte glömma! 

Det är ju bara bra att fler kändisar gör det, ju mer hjälp, desto bättre!

lisora
1/15/14, 9:50 PM
#11

Förlåt men att säga "äkta beliebers slutar inte gillar Justin för att han är omogen och kastar ägg på ett hus!". To be honest, det låter nästan som ett destruktivt förhållande :s

Vad händer härnäst? Vad händer om han hade slagit ner grannen istället för att "bara" kasta ägg? Hade det också varit för att han är "ung och dum", och för att man "får" vara det? Vart går gränsen liksom?

Att han pissade i en skurhink? Att han körde alldeles för fort? Och nu att han har kastat ägg på ett hus och förstört det? Vart går gränsen? Han gör fel. Och visst, "han är bara människa". Ett misstag, fine. Men nu har det hänt otroligt många gånger, och han HAR ett ansvar som den otroligt stora artist han är. Han är en förebild för många. Hade min förebild kastat ägg och fjantat sig, när han snart är 20 ÅR GAMMAL, så hade jag bytt förebild illa kvickt. 

Han får f'n ta och komma ner på jorden nu.

Zakaraa
1/15/14, 9:56 PM
#12

#10 Då tror du fel är jag rädd. Kan ta mig själv som ett bra exempel där. Jag har varken druckit, rökt, snusat eller tagit några andra droger.
Jag har heller aldrig vandaliserat.

Håller med #11. Är man 20 så borde man veta skillnaden av rätt och fel. Speciellt när man är en stor förebild för en massa minderåriga personer.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

tonååring
1/15/14, 10:04 PM
#13

#11 Men nu pratar vi ju inte om vad som händer här näst för det har inte hänt och kommer troligen inte hända heller!Men jag slutar inte gilla honom eller byta ut honom mot en annan kändis för att han har kastat ägg på ett hus och alla mognar inte lika fort speciellt inte killar.. 

Han ska ju betala för allt som är förstört, man lär sig av sina misstag och han lär inte göra om det. Och det är inte så att vi bara gör ett misstag i våra liv och sen är allt perfekt, hell no, vi gör massa misstag!

Han är fortfarande en tonåring och tror han kommer skärpa sig när han väl fyller 20 år ( vilket han snart gör! ), men vi får väl se!

Annons:
lisora
1/15/14, 10:06 PM
#14

#13 njaa, tvivlar på att han skulle skärpa sig så fort han fyller 20 bara för att "han inte är tonåring"… Åldern är ju egentligen bara en siffra.

Förstår bara inte hur folk kan fortsätta att försvara honom efter allt han gjort. Ingen har sagt att du behöver sluta tycka om honom, men ni måste förstå att ALLT inte KAN bortförklaras med "han är bara en tonåring".

Zakaraa
1/15/14, 10:08 PM
#15

#14 Det är precis det jag försöker få fram i mitt inlägg i #7! Tummen upp för det! Problemet med att vara ett stort fan, man försvarar allt och Vill inte se faktan för vad den är. Sedan att hatare vägrar se det goda är inte heller en bra sak.

Det är därför jag som helt nollställd i frågan om Justin känner att jag kan skriva objektivt :P Är varken fan eller hatare.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

tonååring
1/15/14, 10:12 PM
#16

#14 Jag vet men jag tror att han kommer tänka mer på vad han gör när han fyller 20. Men vi får väl se! 

Jag skriver bara mina åsikter, jag förstår det och jag bortförklarar inte allt med att "han bara är en tonåring", men det är ju sant.

lisora
1/15/14, 10:13 PM
#17

#16 jag är också tonåring, har aldrig känt behovet av att ägga min granne eller pissa i en skurhink… man förstår ju varför folk säger att han behöver komma ner på jorden.

tonååring
1/15/14, 10:19 PM
#18

#17 Haha okej, alla är inte likadana ;)

Halcyon
1/16/14, 11:40 AM
#19

#18 Nu är du ju bara fjantig, finns faktiskt ingen ursäkt för vissa saker han gjort. Som t.ex att han ja, kastade ägg på sin grannes hus. Jag har älskat Justin i flera år och gör det såklart fortfarande, men nu tycker även jag att det börjar spåra lite. Vissa saker gör man bara inte, vare sig man är barn, tonåring, vuxen eller gammal. Det finns gränser och dom måste även Justin lära sig känna till.

we're always chasing that paradise

tonååring
1/16/14, 5:15 PM
#20

#19 På vilket sätt är jag fjantig? Har bara sagt hur jag tycker & tänker och kommer inte heller ändra mig.

Det är inte ännu bevisat att han har gjort de, så vi får väl se vad som händer.

Annons:
[Budgies]
1/18/14, 4:08 PM
#21

Ass shiiet! Vilken person har inte kastat ägg i ett hus under tonåren (jag har inte men endå) Det är så LÅGT och SÅÅ LÖJLIGT!

Bara för att han är känd ska han inte behandlas illare, *** heller!

De är ju ****** *********** *************!

Ingen muckar med min Juju! 😡

tonååring
1/18/14, 4:38 PM
#22

#21 Känner exat likadant!

Fängelse för att ha kastat ägg? Helt löjligt. 

Det räcker med att han får betala jätte mycket och sen är det inte 100% bevisat att han har gjort det!

lisora
1/18/14, 6:52 PM
#23

#22 han får ju inte fängelse för att han kastat ägg, utan för att han pga äggkastning har förstört saker för flera miljoner kronor

Hamsterlycka
1/18/14, 7:35 PM
#24

#23 Eh, nja. 20 000 dollar närmare bestämt. Men tråkigt nog ser Kalifornien väldigt hårt på skadegörelse..

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

lisora
1/18/14, 7:53 PM
#25

#24 hahaha aa jag vet inte, det står olika på alla sidor och är väl inte jätteinsatt :P men vet att det var mycket pengar i alla fall, och det är väl det som är problemet. hade han slängt äggen på marken hade det inte varit någon grej HAHAHHA

tonååring
1/19/14, 1:08 AM
#26

#23 Jag vet det men tycker fortfarande det är löjligt, det räcker med att han får betala för det enligt mig!

Calcifer
1/20/14, 11:06 PM
#27

Ursäkta, men tappar man sin friskhet när man börjar gilla Justin Bieber eller? Är det sådana här människor som fortfarande stöttar Chris Brown och säger idiotiska saker som "mig får han slå när han vill, så sexigt"? Om Justin kastat ägg på sin grannes hus, så har han gjort fel! Gör man fel finns det konsekvenser. Alltid. Det är så världen fungerar! Kan man inte acceptera konsekvenserna ska man inte spåra ut. Att han är ung är ingen ursäkt. Naturligtvis kan man inte alltid tänka moget som tonåring, och naturligtvis har jag även gjort fel som tonåring, men det har också lett till konsekvenser som jag varit tvungen att acceptera! Man är inte över lagen bara för att man är tonåring.

Förstår inte att det kan vara så himla svårt att förstå. Det är precis lika logiskt som att 1+1=2. Göra fel = konsekvenser. Vandaliserar man någons hus - och ja, att kasta ägg på någons hus är att vandalisera - får man acceptera de konsekvenser som uppstår. Oavsett om det är böter eller fängelse. Det är inte upp till oss att välja hans konsekvens

Ursäkta men verkligen. Sen är det hur befängt som helst att påstå att om man någonsin slutar älska Justin Bieber så var man inte ett riktigt fan till att börja med. SNARK, så fånigt. Så de som tappade respekt för Chis Brown efter att han slog Rihanna sönder och samman var alltså aldrig "riktiga" fans? Det kan inte vara så att de som tappade respekt för honom för att han är en kvinnomisshandlare i själva verket är jävligt smarta och verkligen logiska människor? Det tror då jag.

Jösses.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Halcyon
1/21/14, 6:25 AM
#28

#27 Kanske inte så rättvist att komma in och hoppa på oss i forumet. För det första, har nån ens sagt i tråden att man inte är ett riktigt fan eller belieber om man slutar gilla honom för att man tappar respekten? Inte vad jag har sett iaf. Vet inte vart du har fått dina källor mennnn. Självklart ska hans handlingar få konsekvenser, det skulle vilken människa som helst få för ett sådant brott. Vi har dividerat mellan fängelse och böter, och "hoppas han inte får fängelse". Vart ser du problemet i det? Vissa av oss har älskat Justin sen han var 14 år, vilket är väldigt länge ska du veta. Och det är ju inte så att bara *vips* så slutar man gilla honom? Inte för mig iaf. Du har INGEN ANING om vad som är sant eller inte om allt som skrivs om honom, och det har inte vi heller. Justin är den enda som vet sanningen och någon gång måste sanningen komma fram. Jag vet inte vad som är sant och därför vill jag inte tro det värsta heller, för att jag älskar honom och har gjort det i flera år. Det är svårt för dig att komma och försöka ta över en situation som inte går att fixa eftersom vi är som vi är. Så ta ett steg tillbaka, tack.

we're always chasing that paradise

Halcyon
1/21/14, 6:30 AM
#29

Vill förtydliga igen att DU HAR INGEN ANING om hur vi känner och hur vi tänker, så du kan fortsätta tänka på ditt ego-sätt någon annanstans, för här är vi inte intresserade över att höra hur korkade vi är för att vi gillar en "brottsling" och "drogmissbrukare", bara så du vet.

we're always chasing that paradise

RobinEH
1/21/14, 7:08 AM
#30

Grabben behöver hjälp. Hoppas han inser att han behöver rehab eller att hans manager alt. mor tvingar dit honom. Fängelse löser inte hans problem.

Något att komma ihåg är ju dock att mycket av vad som sägs ännu bara är spekulationer.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Halcyon
1/21/14, 7:32 AM
#31

Ja, och det är därför det är så svårt att direkt ba "nä nu har jag tappat respekten", för tänk om det inte alls är sant då? Han är oskyldig? Inte för att jag tror det, men det finns ingenting som säger varken bu eller bä. Det är därför vi tar det med en nypa salt. :)

we're always chasing that paradise

Calcifer
1/21/14, 10:55 AM
#32

#28 För det första är det någon själv i tråden som bokstavligt sagt att om man tappar respekten för Bieber pga äggkastningen så var man aldrig ett riktigt fan. Så det har jag absolut anledning att ta upp. Innan du sågar det jag skriver kan du själv kanske kolla igenom tråden. Min källa finns i ett inlägg längre upp, tack.

Sen har jag inte sagt att allt som skrivits om honom är sant. Sen är det flera stycken som skyller på hans ålder och även säger att han inte borde få något straff - vilket gör att min påpekan att alla handlingar har konsekvenser är ett fullt korrekt påpekande och relevant för diskussionen.

Sen har jag inte uttalat mig alls om att veta hur ni känner kring honom. Men som tillägg till det så kan jag ju påpeka att du inte har någon aning om jag har liknande känslor/tankar/respekt/etc för någon annan kändis. Jag har varit ett fan av en av mina idoler i över 18 år och naturligtvis gillar jag honom fortfarande men naturligtvis har han även gjort saker jag inte stöttat eller hållit med honom om. 

Har inte heller kallat någon korkad. Däremot står jag utan tvekan för att jag tycker många av hans fans verkar tappa förmågan att döma rätt från fel bara för att det är deras idol som gör fel. Och ger man de "felen" någon kritik som utomstående så blir man direkt avskriven som en "hater" och någon som bara är ute efter att "hoppa på" folk. Jag ifrågasätter tankesättet många av hans fans har, speciellt de som utspelar sig här i tråden. Justin Bieber har fans. Hans fans älskar honom. För att de älskar honom ser de inte hans misstag som misstag. För att de älskar honom ska han förlåtas alla sina handlingar. Sedan gjorde jag en liknelse med det tankesättet och tankesättet som tyvärr många av de som är fans av Chris Brown har. Nej, Bieber är absolut inte på samma nivå som Brown, och jag har aldrig påstått att han är lika illa som honom. Däremot är det tyvärr många likheter mellan logiken som Browns fans använder sig utav och den logik Biebers fans använder sig av. Det är en rätt farlig och ja, väldigt korkad logik. Återigen så betyder det inte att jag kallat någon i tråden korkad.

För övrigt skrev jag ingenstans att Bieber är en brottsling eller en drogmissbrukare, så har någon annan kritiserat honom som så så föreslår jag att du tar upp det med dem och inte med mig, tack. Sen är detta ett diskussionsforum så du har ingen rätt att uttrycka dig som att jag inte har samma rätt som alla andra att skriva här. Det är Justin Bieber iFokus, där diskuterar man honom. Naturligtvis är den till stor del till för Biebers fans, men det finns ingen regel som säger att älskar man inte Bieber får man inte skriva här.

Tack.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Delfinen02
1/21/14, 4:29 PM
#33

Men han har inte knarkat eller något annat. Han kastade ju bara ägg och alla gör något dumt när man är arg.

Halcyon
1/21/14, 5:45 PM
#34

**"För att de älskar honom ser de inte hans misstag som misstag."
**
Jag vet inte vilka fans eller beliebers du stött på, men du drar in alla i ett nät. JAG ser hans misstag som misstag, har även många vänner som gör det också så det är långt ifrån alla. Bevisar dom nu att han gjort allt som skrivits om honom är det ju självklart att han ska få ett straff för det. Men eftersom jag har vuxit upp de senaste 5 åren med hans musik, somnat mina allra värsta nätter med hans musik i öronen, sett han med mina egna ögon från bara några meters håll, satt upp hundratals affischer på mitt rum under åren, skrivit tusentals tweets till honom, suttit uppe nätterna långa för att kolla på videos när han gör goda saker för världen och alla intervjuer, älskat honom.. så är det inte så jäkla lätt. Det är verkligen inte det och det är svårt för er som inte tycker om honom/är neutrala att förstå. Hur mycket ni än försöker komma ifrån det så förstår ni inte. Ni ser bara det yttre. Men vi ser vad som finns under ytan och det är inte bara ett monster.

we're always chasing that paradise

Annons:
Calcifer
1/21/14, 6:57 PM
#35

#34 Som sagt så har du själv ingen aning om hur jag känner inför andra kändisar och därför kan du inte veta om det är svårt för mig att förstå eller inte. Jag ser absolut inte bara något yttre, även när det kommer till Bieber har du ingen aning om vad mina åsikter varit tidigare.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

linn8
1/21/14, 7:05 PM
#36

(Har inte läst hela tråden) Men jag tycker att om han gjort något fel så ska samma regler gälla honom som alla andra. Gör han något olagligt får han ta konsekvenserna som vilken annan människa som helst!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Halcyon
1/21/14, 7:16 PM
#37

#35 På sättet du yttrar dig kan jag ganska snabbt antyda att du förstår inte.

we're always chasing that paradise

Krikke
1/21/14, 10:29 PM
#38

Önskar jag var där och såg det, så skön 😂

Är ni medvetna om att den här grannen har varit på Justin och försökt tjäna pengar på han förr?

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Zakaraa
1/21/14, 10:44 PM
#39

#38 Källa?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Krikke
1/21/14, 11:06 PM
#40

#39 Att han är skön eller att grannen vart på han förr? Är detta första grannincidenten Aftonbladet nämner alltså, då får du så snällt googla!

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Zakaraa
1/21/14, 11:16 PM
#41

#40 Källa på att grannen försökt utnyttja för pengar såklart.
Eftersom Du påstår det så är det gott Du som får ta fram din källa.
Vad har Aftonbladet med det här att göra i övrigt?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Kidrauhl
1/21/14, 11:35 PM
#42

Enligt TMZ. Tror inte vi behöver lägga någon energi på detta överhuvudtaget.

Calcifer
1/22/14, 1:31 AM
#43

#37 Du har helt fel, och det kan jag med säkerhet säga. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Delfinen02
1/22/14, 9:07 AM
#44

Halcyon du har fel! Han är inget monster? Du har aldrig varit en äkta belieber för då skulle du inte skriva så. Jag ser inte alls bara utsidan? Jag ser insidan på dig och det är inte så bra!

Halcyon
1/22/14, 9:12 AM
#45

#44 Det var ju precis det jag skrev att han inte var. 😛 Haha okej, men du missuppfattade mig. Skrev ju att han inte var ett monster. :)

we're always chasing that paradise

Halcyon
1/22/14, 9:14 AM
#46

Citat från mitt inlägg: Ni ser bara det yttre. Men vi ser vad som finns under ytan och det är inte bara ett monster.

we're always chasing that paradise

Delfinen02
1/22/14, 9:16 AM
#47

Eller hur menar du Halcyn?

Delfinen02
1/22/14, 9:17 AM
#48

Jag kanske missförstår dig.

Annons:
Delfinen02
1/22/14, 9:18 AM
#49

Jaha förlåt.

Delfinen02
1/22/14, 9:20 AM
#50

Jag trodde du menade att han var värre än ett monster på insidan.

[rumelle]
1/22/14, 12:11 PM
#51

Om han hamnar i fängelse tvivlar jag på att det blir speciellt långvarigt. Han lär ju ha mer än tillräckligt med pengar för att betala borgen. 
Dock tror jag att han skulle behöva ett ordentligt straff. Det säger jag inte för att vara tarvlig bara för att jag inte är något fan. Men efter vad jag har förstått är det tydligt att den här killen är inne på en destruktiv bana, med droger och allt mer minskad respekt för lagen.  Han skulle behöva bli ordentligt omskakad så att han fattar att han kanske skulle ta bättre hand om sig själv och den position han har fått i kändisvärlden. Att han har talang för musik är det ju ingen tvekan om, trots att jag själv inte har mycket för den typen av musik. Och han är säkert en snäll kille innerst inne, men även de finaste personer kan hamna på fel spår i livet, och det kan väldigt snabbt gå åt fel håll om droger är inblandade. Så ja, för hans egen skull vore det kanske bra att sitta inne ett tag.

siaames
1/22/14, 12:12 PM
#52

#38 Ja, han skrek ju massa elaka saker till Justin!

Zakaraa
1/22/14, 3:05 PM
#53

#52 Vad har att ropa otrevligheter till en person att göra med att försöka tjäna pengar på någon?
Och jag kan förstå att grannen blivit förbannad och sagt något dumt. Skulle även jag bli om min granne hade fester och ignorerade när man bett dem att inte ha så hög musik. Spelar ingen roll Vem grannen är. Speciellt när den festande grannen svarar tillbaka oförskämt, som man kan höra på videon.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

siaames
1/22/14, 7:04 PM
#54

#53 Jag skrev aldrig att det har något med det att göra? Vad fick du de ifrån.

Men om man ber på ett trevligt sätt så är 1000 gånger bättre men om man håller på svor så gör det bara saken värre!

Zakaraa
1/22/14, 7:07 PM
#55

#54 Du svarade på inlägg #38 som handlade om att grannen försökt tjäna pengar på Justin. därav min fråga.

Det är inte första gången grannen har klagat enligt källorna så vi vet omöjligt hur han har bett gångerna innan. Vi har bara videoklippet från just äggkastningskvällen.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
siaames
1/22/14, 8:11 PM
#56

#55 Jaha, jag läste inte allt.

Vilka källor?

Aa jag har sett/hört videon.

Zakaraa
1/22/14, 9:04 PM
#57

#56 Det är ju det Enda som den kommentaren handlar om? Hur kan du missa det då när du svarar på specifikt det inlägget?

Vet inte om det sägs i videon som länkas i #0 eller ett annat som rapporterar om händelsen men något klipp från utlandet berättar om det i alla fall. Om du sett klippen så vet du ju vilka källor det handlar om??

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

siaames
1/22/14, 10:05 PM
#58

#57 Jag vet inte hur jag kunde missa det, fokuserade på de som inte skrev så mycket!

Dom talar inte om några länkar i videon, så din information är felaktig.

Zakaraa
1/22/14, 10:47 PM
#59

#58 Vad sjutton pratar du om??

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Mitralis
1/23/14, 1:46 PM
#60

Justin Bieber greps tidigt i morse lokal tid för att ha kört rattfull i Miami.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article18226281.ab

Det går utför fort nu.



siaames
1/23/14, 5:28 PM
#61

#59 Du skrev ju "Om du sett klippen så vet du ju vilka källor det handlar om??" 

Dom säger inga länkar på klippen så din information är felaktig!

siaames
1/23/14, 5:30 PM
#62

#60

"Popstjärnan misstänkt alkoholpåverkad"

Misstänkt?

Annons:
Mitralis
1/23/14, 5:36 PM
#63

#62 Nu står det 
"Tester visar att stjärnan var påverkad."



siaames
1/23/14, 5:57 PM
#64

#63 Annonsen är ju jätte konstigt, det står att han är misstänkt och så står det du skriver.

Mitralis
1/23/14, 6:02 PM
#65

#64 Artikeln menar du?
De misstänkte att han var påverkad och därför testade de honom. Testet visade att han var påverkad. Sedan så tror jag att de måste skriva misstänkt ända tills domstolen har sagt sitt.



Zakaraa
1/23/14, 10:15 PM
#66

#61 Förstår inte alls vad du fått att det ska finnas länkar i videon. Har aldrig påstått det.
Du skrev att du sett klippen och har du sett klippet så har du även sett källorna för just det klippet. Läs om läs rätt. Tror du läst Totalt fel på mitt inlägg, slängt om ord så det blir helt andra meningar.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

siaames
1/23/14, 10:53 PM
#67

#65 Oj! Ja, jag menade artikeln!

siaames
1/23/14, 10:57 PM
#68

#66 Jag menade källor, inte länkar!

 Du skrev "Det är inte första gången grannen har klagat enligt källorna så vi vet omöjligt hur han har bett gångerna innan. Vi har bara videoklippet från just äggkastningskvällen."

Jag frågade om källorna men tydligen hade du inte källor! 

Jag har sett klippen men har inte sett några källor där som säger att grannen har klagat flera gånger som du påstod.

Zakaraa
1/23/14, 11:12 PM
#69

#68 som jag skriver även "Vet inte om det sägs i videon som länkas i #0 eller ett annat som rapporterar om händelsen men något klipp från utlandet berättar om det i alla fall."

Men jag kan försöka leta upp sidorna jag läst det på, kommer ta lite tid dock eftersom jag inte direkt följer Justin och allt han är inblandad i. Men vill du ha det kan jag försöka hitta det i min historik.

Innan du så fult anklagar folk kan du be Snällt. Ditt språk riktat mot mig är inte direkt det trevligaste. Har ingen lust direkt att svara dig.
Du bad om källor och jag svarade med texten jag citerar ovan. Endast snackat om Länkar i videon (se ditt inlägg #58), vilket jag övh. inte ens skrivit något om.

Tänk över ditt sätt att skriva, finns ingen mening att vara fientlig.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
tonååring
1/24/14, 2:41 PM
#70

#69 Men skriv inte då att grannen har klagat på honom flera gånger om du är 100% säker.

Det är klart att hon blir irriterad när du klagar på Justin, när det kanske inte ens är sant?

Zakaraa
1/24/14, 2:53 PM
#71

#70 Förstår inte vad du menar? Jag skriver ju att det Finns källor bara inte i just det klipp som länkas här. Varför ska jag inte skriva något trots att jag är 100% säker, det säger ju emot sig självt (din mening.)
Oavsett så kan man omöjligt vara hundra procent säker om man inte själv var där och såg allt exakt med egna ögon. Vi har ALLA som skriver här endast medias källor att gå efter. Därför måste man vara källkritisk, vilket jag är. Jag tror inte blint på det som sägs, varken För eller Emot det som händer.

Har heller aldrig klagat på Justin, jag bryr mig inte ens Om honom. Kom inte och beskyll folk för något som inte är sant.
Det är sånt här som ger fans dåligt ryckte. När de beskyller folk som inte är lika stort fan. Börjar bli riktigt irriterad på vissa av er som inte ens kan föra en civilicerad konversation utan att anklaga folk.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

siaames
1/24/14, 3:07 PM
#72

#71 Det känns som att du klagar på honom när du skrev det på det viset, dåligt ryckte? Det var det värsta jag har hört.

Hon beskyller inte dig, hon skrev  "Men skriv inte då att grannen har klagat på honom flera gånger om du är 100% säker"

Hon anklagar inte dig direkt, hon säger bara åt dig att tänka lite innan du skriver/kommenterar, ex om det verkligen är sant att grannen har klagat på honom flera gånger. 

Om du inte gillar Justin Bieber, vafan gör du här?

Inte för att svära eller så men vad gör du egentligen här, det ända du kommer hitta här om du inte är en belieber är mest bråk.

Orkar inte argumentera med en vuxen person längre, tack & hej!

Calcifer
1/24/14, 3:09 PM
#73

#72 Alla har rätt att skriva på alla ifokussidor så länge de inte bryter mot skrivreglerna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
1/24/14, 3:10 PM
#74

#73 Jag skrev inte att hon inte hade rätt att skriva här, jag skrev vad gör hon på en Justin Bieber iFokus sida som är för beliebers såvida det inte är bråk hon söker

Läs om, läs rätt.

Calcifer
1/24/14, 3:18 PM
#75

#74 Jag är läskunnig, tack så mycket. Jag såg däremot att du betedde dig illa och svor åt en person som har all rätt att skriva här och som inte brutit mot några regler eller varit otrevlig mot någon (som du t:ex var själv när du svor).

Sen säger det väl rätt mycket om fansen själva om det är så att är man inte en "Belieber" så kommer man automatiskt hamna i bråk. Är hans fans verkligen så intoleranta att de inte kan hantera att det finns människor som inte är fans av honom? Notera att jag inte nämner haters, utan faktiska vuxna människor som på ett lugnt och sansat sätt diskuterar Bieber.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zakaraa
1/24/14, 3:41 PM
#76

Kan inte annat än att hålla med #75. Tacka för stödet av denne och säga Tack och Hej till de andra.
Vad är meningen med att försöka hålla en diskussion när den andra parten bara beskyller och inte kan hålla ett öppet sinne.

Grattis du får som du vill, jag orkar inte med denna "diskussion" längre. Tråkigt nog, när det faktiskt finns folk som vill och kan föra en sivilicerad konversation.

Avdockar tråden så kommer inte se om någon svarar. Vill ni nå mig av någon anledning så får ni helt enkelt PM:a.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
siaames
1/24/14, 8:47 PM
#77

#75 Bryr mig inte om du är läskunnig. 

Jo du får gärna kommentera och skriva dina åsikter men var inte så negativa hela tiden, de är det som irriterar mig mest och om ni bara har negativa saker att skriva så hör ni inte hemma här.

siaames
1/24/14, 8:47 PM
#78

#76 Tack & hej!

Calcifer
1/25/14, 2:48 AM
#79

#77 Nu har du skrivit rakt ut att om man inte älskar JB så får man inte skriva här. Och det är fel. Så jag läste både bra och rätt första gången, tack du vännen. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Krikke
1/25/14, 1:52 PM
#80

#41 Räcker med ett plussa 1 och 1. 99% utav föräldrarna till barnen som fick komma till Neverland Ranch gjorde inte heller nått, men den sista procenten med hjärtlösa människor ville utnyttja situationen istället.

Det är bara att googla på, Justin går inte hem hos alla i området, många grannar som gått ut i media och gråtit under året som gick.

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

tonååring
1/26/14, 12:31 PM
#81

.

siaames
1/26/14, 12:32 PM
#82

#79 Nu blandar du ihop ordet med något jag INTE skrivit, jag skrev att om man bara har negativa saker att skriva här så hör man ej hemma på Justin Bieber iFokus, och det är ju sant? Justin Bieber iFokus är egentligen till för beliebers, och Hamster iFokus är ju egentligen till för dom som har hamstrar, och tonåringar iFokus är egentligen till för tonåringar, ser inget fel med det?

Du behöver inte älska honom, men leta inte alltid efter fel hos honom!

Upp till toppen
Annons: