Annons:
Etikett003-bilder-och-videos
Läst 1455 ggr
Calcifer
2014-02-07 15:44

Film från häktet har läckt ut.

Nu har det läckt ut en film från häktet på Justin, som visar när han blir visiterad bland annat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
solus
2014-02-23 17:30
#1

Något jag inte fattar är hur man kan ha han som idol, hur man kan se upp till denna lillskiten? Tror inte att alla förstår hur allvarligt det är att köra påverkad… man kan döda någon!  

I framtiden om jag skaffar barn så ska jag förbjuda hans musik under mitt tak, aldrig i hela mitt liv att mina barn ska se upp till en liten knarkare och kriminell sk*tunge!

http://solus.blogg.se/ 

Gerro
2014-02-23 18:06
#2

#1
Men han dödade ingen, eller hur? Alla gör fel snälla någon.
Hur tror du att andra killar i hans ålder beter sig? Exakt likadant. Men bara för att Justin är känd så ska alla peka finger och han blir plötsligt den hemskaste människan i historien. Jag säger inte att det han gjorde var rätt, coolt eller liknande. Det han gjorde var farligt och helt fel och jag har iaf mage att erkänna det tillskillnad från andra som försöker att bortförklara att han gjorde fel.

Han gör fel precis som alla andra. Ingen är perfekt. Inta jag, inte han och inte du. Varför ska vi dra upp det som redan har hänt? Det är bara onödigt.

Och hans musik har inget med det att göra, hans musik blir inte helt plötsligt dålig bara för att han kör påverkad.

Och ord som "skitunge" kan du hålla för dig själv, tack så mycket.
Det är onödigt och kommer bara att orsaka bråk.


Hamsterlycka
2014-02-23 18:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Agroproblem? Seriöst, calm down. 

Innan du uttalar dig om den här "skitungen" så kan du åtminståne läsa om någonting annat än om allt hemskt han gjort här i världen. Blir så jäkla förbannat på sånt här. Har ni inget snällt att säga, vad F*N gör ni på justinbieber.ifokus? Tror du, på allvar, att vi skulle älska honom om det enda vi sett var hans dåliga sidor? Nej, han har otroligt fina sidor också. Han är en människa som gör misstag, PRECIS SOM DU. PRECIS som jag. Och PRECIS som alla. Nu råkar han vara känd. Ja. Han har varit deprimerad i 5 månader. 

Det där var otroligt dumt skrivet säger jag bara.

Innan du återgår till ditt hat, kan du kolla på t.ex den här bilden och tänka efter. I'm out. Vill seriöst spy.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Hamsterlycka
2014-02-23 18:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Han har ett hjärta och det förstår uppenbarligen inte du. Stackars dina framtida barn. Får aldrig uppleva hur fantastisk människa han är.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Hamsterlycka
2014-02-23 18:16
#5

Och sen kan du ju ägna lite av din tid att kolla på det här.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

lisora
2014-02-23 20:34
#6

#1 faktiskt… han har ju gjort mycket bra också, och förstår inte varför du ska förbjuda musiken? om dina barn gillar musiken, ska du då tvinga dom sluta lyssna pga att DU inte gillar personen? 🤔

Annons:
solus
2014-02-24 03:17
#7

Så du menar om man kör full och kunde döda någon och tar droger beter sig som en DB så är man en bra person för att man har gjort bra saker? Nej det funkar inte så, kan ta ett annat exempel så att ni fattar…

Om en präst våldtar ett barn även fast han har hjälpt många då är han en dålig människa.

Och herregud Hamsterlycka HAHA, vad får dig att tro att jag inte har ett hjärta bara för att jag inte gillar en artist som man ser att du är galen i? :P 

Och nu får ni mogna till och tänka till, han kunde faktiskt ha dödat någon och vem vet? han kanske kör full imorgon och dödar en singel mamma med 2 barn?

http://solus.blogg.se/ 

Calcifer
2014-02-24 03:53
#8

#7 Jag håller med om mycket av det du skriver, men man kan göra det på ett bättre sätt. Ju otrevligare du är desto mindre kommer någon lyssna på dig. Oavsett om JB gjort fel eller inte så är han deras idol, om någon kallar honom fula ord så åker de direkt i försvarsställning och ingenting man säger går in - av en rätt god anledning. Och det gäller för i princip ALLA människor.

#3 Att han varit deprimerad i fem månader har inte med ämnet att göra överhuvudtaget. Jag har varit deprimerad i över 20 år - jag har inte mer rätt att bryta mot lagen och försätta andra människor i livsfara för det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

solus
2014-02-24 04:09
#9

Sant, tycker att det är så tråkigt att man ska försvara en person som kunde ha dödat någon! Man måste inse sanningen även fast folk gillar hans musik, sen tycker jag inte att man ska säga " aah men han är tonåring och fotografer försöker ta kort på allt han gör!" jag tycker att om du är en artist så måste du ha det i huvudet att man har fans och att folk ser upp till dig, jag hoppas att Justin Bieber växer upp för det är många som ser upp till han och så som han beter sig så fattar jag inte hur även fast han har gjort bra saker.

http://solus.blogg.se/ 

Hamsterlycka
2014-02-24 09:51
#10

#9 Tycker det är tråkig att du bara tar upp saker som han INTE gjort. Dvs att han dödat någon eller kört på någon. Ge dig bara, du vinner ingenting på att vara här inne och försöka berätta för oss vad vi ska tycka och göra.

Varför inte se det possitiva han gör? Varför ska man alltid se till allt negativt Justin gör? Som att jag skulle döma dig som människa för allt dåligt du gjort och dumförklara dig för det? Nej fy.

Och ja, absolut borde han inte köra full och han borde verkligen tänka på att han har många yngre fans. Där gjorde han helt fel. Och var det det som du skrivit hade jag inte börjat påpeka någonting, utan jag hade hållt med dig istället. För det ÄR fel. Men när du börjar kalla honom skitunge, missbrukare osv blir jag riktigt förbannad. Det tar dig ingenstans annat än bakåt.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Hamsterlycka
2014-02-25 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

man vill ju bara gråta så sant

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Calcifer
2014-02-26 02:07
#12

#11 Fast det är faktiskt inte sant. Däremot är det väldigt logiskt att det felaktiga väger tyngre. Det gör det. Se på Chris Brown, han blir fortfarande dömd för vad han gjorde mot Rihanna, flera år senare. Folk har inte glömt att han är en artist, men hans negativa beteenden väger mycket tyngre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lisora
2014-02-26 09:44
#13

#11 men om en människa skjuter någon men har skänkt 1 000 000 pengar till alla olika fonder i världen så väger ju liksom "skjutningen" upp över det bra… annars hade man ju kunnat bete sig hur som helst så länge man gjorde bra saker också :s

Annons:
Hamsterlycka
2014-02-26 14:19
#14

Menade ju inte så? Menade att det är det enda man pratar om, om att han knarkat, kört full osv. Vi har hört det nu. Och han vet att han gjorde fel. Det är det enda media går ut om. Har ni någon gång sett en artikel om t.ex när Justin var i Guatemala? Det har väl ingen ens hört talas om?

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Calcifer
2014-02-26 14:36
#15

#14 Men det är just det som vi försöker påpeka. :)

När något hemskt händer, när någon gör något riktigt fel, så är det vad man fokuserar på. Det är mänskligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Halcyon
2014-02-26 14:40
#16

Det är inte mänskligt. Det är jäkligt fel.

we're always chasing that paradise

Halcyon
2014-02-26 14:42
#17

Nu är jag inget "crazy bieberfan" längre, men ja, jag älskar honom. Och jag blir fortfarande otroligt less på människor som inte har annat att säga än vilken j*vla knarkare han är, hur dum han är osv. När han faktiskt GÖR så fantastiska saker för mänskligheten. Det är absurt och inte mänskligt någonstans.

we're always chasing that paradise

Calcifer
2014-02-26 14:45
#18

#17 Det är det faktiskt. I alla tider har människan fokuserat på andras misstag och snedsteg och ofta glömt om de gjort något bra för det är faktiskt ingen ursäkt. Att göra goda gärningar är jättebra, jag tror inte det är någon som menar att JB är en "ond" människa eller något annat. Däremot finns det konsekvenser av alla sina handlingar, och det får man ta. I detta fallet har det resulterat i att folk väljer att bortse från hans goda gärningar eftersom de anser att de inte väger tyngre än hans misstag.

Däremot ska naturligtvis ingen här uttrycka sig med ovårdat språk, oavsett vad man har för åsikter.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lisora
2014-02-26 15:09
#19

Sen tror jag att anledning till att folk reagerar så hårt är att han kunde skadat någon annan. "men han gjorde ju inte det", nej, men det kunde ha hänt. han utsatte andras liv för fara, och det är väl därför folk inte släpper detta. att han knarkar och så det skadar endast honom, därför blir det inte lika stor grej av det som det blev av detta.

Halcyon
2014-02-26 16:02
#20

#19 Ja, det kunde ha hänt att ett flygplan trilla ner i min skalle idag när jag gick hem från skolan. Men det hände inte. Ska jag sitta och argumentera om allt som kan hända mig när jag går till och från skolan t.ex?

we're always chasing that paradise

Annons:
Calcifer
2014-02-26 16:22
#21

#20 Den jämförelsen fungerar bara om det flygplanet hade kunnat ramla ner i ditt huvud till följd av att en människa gjort ett vårdslöst misstag. Annars är det lite som att påstå att en rattfyllerist bör bli förlåten eftersom jag hade kunnat blivit uppäten av en tiger idag men blev inte det. Det är liksom inte riktigt samma sak. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Halcyon
2014-02-26 16:54
#22

Är bara så jäkla less på ordet "kunde". FÖR NEJ, det hände inte. Kan vi återgå till det som hände än allt som kunde hända? Sa vad som kunde hända när jag gick hem från skolan.

we're always chasing that paradise

lisora
2014-02-26 18:11
#23

Jaja, han har kört rattfull och hamnat i fängelse och kissat i skurhinkar osv, men han har även gjort bra saker. Dock blir det ju lite svårt att se de bra sakerna när så mycket dåligt har hänt. Men vi har väl redan kommit fram till det så finns väl inte så mycket mer att diskutera om. Har ju varit tyst om honom nu ett tag så förhoppningsvis fick han sig ett wake up call och går tillbaka med båda fötterna på jorden inom en snar framtid.

Halcyon
2014-02-26 18:28
#24

#23 Absolut, det hoppas jag med. (Dock har han inte hamnat i fängelse). :)

we're always chasing that paradise

lisora
2014-02-26 18:33
#25

#24 nejmen det som nu hände :p han har ju inte verkat må så bra på sista tiden så hoppas han går tillbaka till typ 2010 eller något, då verkade han sjukt snäll och så vidare (är han säkert fortfarande men u get my point)

jag är så kluven i allt detta för samtidigt som jag inte kan förstå hur folk försvarar hans rattfylla så börjar man ju tänka om ens egen favoritartist skulle göra något liknande… förstår att det är svårt att liksom bara "släppa taget", man vill ju stötta personen fortfarande. :p så ja, krångligt det där. menmen

Halcyon
2014-02-26 18:38
#26

#25 Jag kommer aldrig försvara den delen av att han körde rattfull eller att han tagit knark. Det är något jag aldrig kommer kunna stå bakom honom. Men till bortsätt från "mänskligheten" som vissa i tråden vill uttrycka sig så ser jag även hans ljusa sidor och jag väljer att det väger upp hans negativa sidor. Döm mig för det om ni så vill, jag står gärna för det. Han har gjort så mycket mer som är bra än som är dåligt, men ändå väljer människor att blunda för det och det är inget annat än sorgligt. Sen är jag jäkligt less på folk som inte är beliebers att dra massa lögner om honom och aldrig kan vårda sitt språk om hur man snackar om honom heller. Det kommer jag däremot alltid stå bakom honom om.

we're always chasing that paradise

lisora
2014-02-26 18:42
#27

#26 mm, vet att det finns någon lögn om typ one direction också som sprids om att de vägrade hälsa på ett fan på sjukhuset för att de inte fick betalt - VILKET är totalt osant. Men folk som inte gillar 1D drar ofta med det "argumentet". Finns ju massor om saker om JB som inte är sant men som folk tror på bara för att det står på internet. Så det är lite synd. 

Sen pissar ju ALLA på honom just nu, vet att programledaren under brit awards frågade one direction om "vad de tyckte om att justin bieber var i fängelse, och om de vet vad som händer med småpojkar som honom i fängelse" (= man brukar ju säga att man blir våldtagen i fängelse, tappa tvålen osv). Vilket är totalt oacceptabelt att dra ett sådant "skämt", då det både innehåller våldtäkt och att dra Justin i smutsen ännu mer…

Annons:
Halcyon
2014-02-26 18:46
#28

Precis! Så otroligt less på det.

we're always chasing that paradise

Calcifer
2014-02-27 02:52
#29

Jag tror att folk reagerar så starkt på det negativa för att han har så många yngre fans, som faktiskt är väldigt sårbara när det gäller intryck. Alltså, att de tar det helt fel, eller använder informationen fel. Så att säga. Lite som de yngre Chris Brown fans som sagt saker som "du får slå mig hur mycket du vill" bara för de tycker han är snygg. Alltså, det är ju en helt sjuk attityd att ha gentemot en man som misshandlat en kvinna till fördärvet.

Jag tror många är rädda att det ska bli något liknande med JBs fans. Då menar jag inte att jag tror han kommer misshandla någon, utan jag menar på det stora hela. Typ "äh, det är ingen fara att köra rattfull, det kan nog vara kul, och droger är säkert häftigt" om ni förstår hur jag menar. Unga människor är väldigt intrycksfulla och eftersom de är så pass unga har deras hjärna helt enkelt inte alltid utvecklats tillräckligt för att de ska kunna hantera informationen rationellt. Och det är absolut ingen pik utan fakta, om jag inte minns fel växer hjärnan tills man är kring 25, så att en 11-åring inte kan tänka på samma sätt som en 40-åring är ju inget som är förvånande egentligen.

Det upprör förmodligen folk, då det redan finns JB fans som säger liknande saker. Och där man får intrycket av att "men om han mördar någon då, skulle det vara okej" och många förmodligen skulle tycka det. För han är ju Justin Bieber. 

Det är en farlig attityd. Och många reagerar nog på det. Men det är inte JBs fel, ska jag bara understryka ordentligt. Att han har fans som kan reagera på orationella vis är inte hans fel, såklart. Däremot det många stör sig på, och vad som är hans ansvar, är hur han beter sig när han vet att han har yngre fans.

Personligen tror jag JB skulle må bra av att ta en paus från rampljuset medan han har sin rebelliska period. Faktum är ju att han är i processen att växa upp och förmodligen är väldigt förvirrad gentemot vilken person han varit, är och kommer bli. Händer de flesta i hans ålder. Så jag tror att om han tog 1-2 år ledigt och fick gå igenom allt det här mer borta från folks ögon eller så, och sedan kom tillbaka när han är redo att ta det lugnt, när han vet vem han är, när han provat en massa saker och gått en massa vägar för att testa, så skulle det nog bli bra mycket bättre.

Han är ju ingen dålig människa, men om han inte ändrar riktning så är han tyvärr i riskzonen för att bli en.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Krikke
2014-03-03 22:16
#30

Men hallå boys and girls whats the problem? Han körde varken för fort rattfull eller drogpåverkad? Om antidepressiva skulle höra till rattfylla så är det många i trafiken som kunde haft ihjäl någon 🙂

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Calcifer
2014-03-04 01:54
#31

#30 Fast det verkande medlet i hans tabletter är ett sådant som gör att du får inte köra bil. Det är alltså ungefär som om jag skulle ta mina zopiklon och sätta mig bakom ratten = väldigt olagligt och jag har tagit bort tillräckligt av min reaktionsförmåga så det skulle vara precis lika illa som om jag drack några shots sprit eller rökte på, i princip.

Så det är både olagligt och räknas som rattfylla. ;)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Loviisaa
2014-03-06 14:26
#32

Bryr mig faktiskt inte om vad han gör med sitt liv, det är ändå hans liv, han bestämmer oavsett om han har 50 miljoner fans eller inte. 

Han har gjort en del dumma saker, men vi beliebers blundar för det och ser dom positiva sakerna med honom. Justin har aldrig sårat mig pågrund av det han har gjort. Kommer nog inte heller och göra om han håller sig till en gräns. Att köra full, det gör flera miljontals människor om dagen. Men hur människor donerar 3 miljoner till en välgörenhet? Donerar pengar till skolor. Justin är en väldigt klok människa egentligen och har världens finaste hjärta av guld. Men han har kommit på fel spår och det är så lätt..det kan hända vem som helst och det är inte enkelt att ta sig tillbaka.. har själv vart där.

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Calcifer
2014-03-06 14:34
#33

#32 Tror du slog huvudet på spiken med "vi beliebers blundar för det". Det är just det som är så farligt. Alltså, med en stjärna som kört rattfull så ignorerar man det för han har ju ändå gjort positiva saker. Med Chris Brown ignorerade man en våldsam kvinnomissandel för hans musik var ju så bra. Vi kan ju dra det längre och påstå att man nästan borde ha sympati för Hitler för han målade ju så himla bra och han var faktiskt otroligt snäll mot hundar. Nu är det såklart ett väldigt extremt exempel, och inte på något vis vill jag insinuera att de olika exemplen är lika illa som varandra. 

Men många reagerar just pga denna attityd, att bara för att personen är känd och har gjort bra saker så blundar man för det negativa. Det är inte hälsosamt eller ofarligt heller.

Däremot menar jag absolut inte att man måste ogilla eller hata en kändis som gör fel. Men man bör inte heller blunda för vad de gjort fel. Speciellt inte när det handlar om potentiellt farliga saker där andra kan råka illa ut.

Jag var/är till exempel ett enormt fan av Ryan Dunn från Jackass. Han körde rattfull och tog ihjäl sin vän. Och sig själv. Jag tappade enormt med respekt för honom pga vad han gjorde, och jag känner otroligt mycket för hans familj men även hans väns familj eftersom de förlorade någon pga vad Ryan gjorde. Dock anser jag att han betalade för det nog med sitt liv. Hade han inte dött vet jag inte om jag hade kunnat vara ett fan längre.

Jag har varit ett fan av Johnny Depp i 18 år, men jag blundar inte för de negativa saker han gjort i sitt liv. Skulle han, imorgon, köra rattfull skulle jag inte sluta vara ett fan. Men jag skulle inte blunda för att han kört rattfull, brutit mot lagen, och försatt oskyldiga människor i fara.

Klart människor gör fel och klart det är okej att förlåta dem för det - men det är inte klokt att helt och hållet blunda för det och låtsas som om det aldrig har hänt eftersom personerna i fråga gjort positiva saker också.

Sångaren i Lost Prophets som erkänt pedofili har t:ex säkert gjort en massa bra saker i sitt liv. Men jag skäms å vägnar för de fans som ursäktar det vidriga han gjort bara för att han gjort bra saker också/är känd. Och de som blundar för det av samma anledning.

Det är faktiskt inget fel med att säga "jag tycker Justin gjorde helt fel, och är besviken på honom för det, men jag tror på att han kommer ta sig igenom detta och jag tänker inte sluta vara ett fan".


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-03-07 21:03
#34

Alltså detta är så irriterande, detta är en Justin Bieber sida, så ni haters eller ni som inte gillar honom kan bara lämna sidan så att det inte blir tjafs eller något. För vi beliebers/fans tycker det räcker nu! Ni fattar ju inte!! Och bara för att han är världskänd betyder det inte att ni kan hacka på honom hur som helst, det är ju mobbigt! Fantisera själva hur det skulle vara, men som tur är finns vi beliebers där iaf✨

Ha en bieberig kväll! (:

Annons:
Calcifer
2014-03-08 07:14
#35

#34 Det är emot de nya skrivreglerna att anklaga andra för att vara haters. Om du tror att någon är en hater och inte hör hemma på sidan så anmäler du det via privatmeddelande till Medarbetare eller Sajtvärd.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-03-08 23:02
#36

Hater var ett exempel, jag menade inte att just nån speciell person är det… det finns ju sånna som hatar juju

Calcifer
2014-03-09 04:07
#37

#36 Nu var det ju dock extremt tydligt att du menade att någon här var det eftersom du bad dem lämna sidan och inte skriva här med. Det är inte heller tillåtet. Så länge någon inte bryter mot reglerna är de välkomna att skriva här. Anser man att någon bryter mot reglerna kontaktar man oss som jobbar bakom sidan och berättar det så vi kan hantera det. Eller anmäler inlägget.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

mejamylove
2014-03-11 22:54
#38

Alltså va? Varför sitter han i domstol om hans "bodyguard" var den som slog ner någon? Tycker Justin är en ganska douche-ig person(utifrån vad media visar, vilket jag vet inte visar hela sanningen såklart), men inte fan ska han sitta i domstol om det inte var han som slog ner fotografen. 

Sen så tycker jag det är ironiskt att vissa här inne tycker att paparazzin är elak och gör fel - dom kanske också har gjort massa goda gärningar för folket, inte är det nån som har skrivit om dom åkt till afrika heller? ;)

Men skämt åsido så har stackarn gått igenom mycket, det ursäktar inte hans beteende men man kan förstå varför han håller på så som han gör. Önskar att han växer upp och kan lämna drogerna och allt annat bakom sig och blir en glad människa, som alla borde vara 😃

Upp till toppen
Annons: