Annons:
Etikett013-off-topic
Läst 587 ggr
Calcifer
2014-02-26 02:33

Ny medarbetare!

Hallå alla glada JB fans.

Bellatrix heter jag, är 25 år gammal, och har precis blivit Medarbetare på JB iFokus. Jag kommer vara den där hemska vuxna personen som försöker hålla ordning så att absolut alla ska kunna trivas här! Alla som vill diskutera, både de som är fans och de som inte är det. Varför har jag blivit Medarbetare? För att jag tror genuint att denna sajt kan bli väldigt levande och att den så småningom faktiskt kan hjälpa till att justera det rykte som tyvärr många Beliebers har. Vi vill ju att alla ska tycka det är kul att vara här, och att alla ska kunna ha åsikter, och att ni Beliebers ska slippa försvara er så mycket men att de som inte delar era åsikter också ska "våga" skriva här.

JB iFokus är till störst del för de som är fans, men om alla hjälptes åt att vara mer välkomnande till de som inte är fans så skulle förmodligen fler ge hans musik en chans och det finns kanske t.o.m. de som har möjlighet att bli fans. Naturligtvis ska det dock inte tolereras att det kommer in användare som bryter mot reglerna och är otrevliga mot medlemmarna eller JB. :)

Det kan hända att sajtreglerna blir lite modifierade, och det sker efter en noggrann diskussion med sajtvärden Gerro såklart!

Lite kort om mig:

Jag är 25 som sagt, bor i Japan för tillfället och studerar japanska. Jag är vad jag skulle kalla ett "tyst" JB fan, som faktiskt lyssnat mycket på hans musik i flera år, haft någorlunda koll på intervjuer och dylikt och haft mycket respekt för honom. Däremot har jag på senare tid helt enkelt justerat mina åsikter en del av väl grundade anledningar, och det har lett till att folk antar att jag alltid "hatat" JB, vilket helt enkelt inte är sant alls.

I övrigt älskar jag musik, film, och att lära mig japanska!

Nu livar vi upp sajten tycker jag, allihopa, tillsammans och gör den till en riktigt rolig plats för alla att hänga på!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Gerro
2014-02-26 16:48
#5

Får ännu en gång hälsa dig välkommen!

Jag la till Bellatrix som Medarbetare då jag känner att jag inte har tid att fixa allt själv. Jag går sista terminen i nian och har fullt upp med prov m.m. Det är därför som jag inte har varit så aktiv på forumet.

Kom ihåg att hålla en trevlig ton och respektera varandra. Som Bellatrix säger så tror även jag att sajten kan bli aktiv om vi bara justerar den lite :)


Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Gerro
2014-02-26 19:17
#33

Jag tar bort kommentarerna av en anledning och det är för att hålla tråden ren, har ni frågor så pma mig.


Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
2014-02-27 02:42
#40

Gör ett kort tillägg, men jag respekterar sajtvärden och låser tråden igen efter det.

Jag har nu läst igenom alla kommentarer.

1. För det första är iFokus ingen demokrati. Den som bestämmer är sajtvärden för varje sajt. Och även killarna bakom hela iFokus. Sen finns det sajter där medlemmarna får vara med mer och bestämma, men på det stora hela är det alltså ingen demokrati. Om vi ska vara petiga med det.

2. De användare som svär och har sig åt sajtvärden beter sig rejält illa. Tänk på att ni svär och förolämpar en 15-årig tjej som gjort ett val hon tycker verkar vettigt då hon älskar denna sidan och inte vill se den försvinna.

3. Ni är välkomna att lämna sidan om ni känner att ni måste göra det. Men det behöver inte göras i en storm av svordomar.

4. Ingen har rätt att bryta mot reglerna på sidan. Det gäller inte bara de som kommer in och förolämpar er eller JB. Det gäller även de medlemmar som tycker det är okej att kalla Gerro för fula ord och svära åt henne.

5. Det är fullt möjligt att säga "Jag stöttar inte att du gjort Bellatrix till Medarbetare, och jag gillar det inte" utan att för den delen vara otrevlig eller gå över alla gränser. Ingen lyssnar när man överreagerar och svär.

6. Jag gav två långa förklaringar till varför det faktiskt finns massor med logik bakom att jag blivit Medarbetare, men det är få som verkar ha läst det. Det kan jag inte göra något åt. Men nu är det så här, Gerro har gjort ett val och vi hade en lång konversation innan om hur vill att sajten ska utformas. Poängen är att vi vill båda två att sajten ska bli stor, varm, välkomnande och en rejält rolig plats att vara på. Där det inte uppstår bråk, svordomar och tjafs bara för att någon råkar tycka annorlunda. 

7. Ni är välkomna att skicka PM om ni har fler frågor, men håll er ifrån förolämpningar och svordomar, sånt svarar jag inte på för jag tycker det är fruktansvärt otrevligt och onödigt.

Tack för mig!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: