Annons:
Etikett013-off-topic
Läst 1453 ggr
Calcifer
2014-02-27 03:42

Off Topic tråden!

I denna tråden är allt Off topic. Det har kanske funnits en tidigare, men jag har letat och inte hittat, så skapar en ny. Det går bra att skriva om precis vad som helst som inte egentligen hör till ämnet på JB iFokus. :)

Skrivreglerna gäller såklart ändå!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

  • Redigerat 2021-11-22 17:06 av Niklas
Annons:
Calcifer
2014-02-27 03:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kan börja med en mobilbild. Jag sitter i full färd med att pimpa en mapp jag har mina kanji papper i med lite överdrivet coola klistermärken. Det gröna är mappen då alltså. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Frosstis
2014-03-03 18:07
#2

Franska prov på onsdag, ledig halva dagen och sen ledig torsdag! wihoo ♥

o välkommen som Medarbetare förresten Bellatrix, roligt att ha dig här!😊

Calcifer
2014-03-03 18:30
#3

Låter som en trevlig vecka! Lycka till på provet och tack så mycket för välkomnandet! Själv ligger jag i sängen och försöker sova alldeles för sent. Suck!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2014-03-19 03:20
#4

Idag får vi reda på resultaten på slutproven, som bestämmer om jag kan stanna i Japan eller inte. Suck och pust vad nervös man kan vara!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lisora
2014-03-20 12:53
#5

idag har jag haft en pissig dag, tror det beror på snöovädret som kom inatt… shit så mycket snö och sena bussar det varit! tog säkert dubbelt så lång tid att ta sig hem som det brukar göra.

Frosstis
2014-03-22 15:25
#6

gött o va bakis idag >.<

Annons:
Calcifer
2014-03-22 16:45
#7

#5 Usch vad jobbigt. När vi fick snö blev det totalt kaos för de har noll förberedelse för snö här, haha.

#6 Jag har tur som inte blir det imorgon, för jag höll mig på en lagom nivå ikväll. Men jag känner igen känslan…

Själv har jag äntligen vårlov, ska äntligen flytta till nya stället, och har äntligen klarat av nivå 1! Med extremt bra poäng också, känner mig jätteglad.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2014-04-07 14:58
#8

Tjoho alla Bieber fans!

Hur går det för er? Börjar det dra ihop sig till skolavslutning om någon månad? Eller är det flera månader kvar? Jag kommer inte ihåg hur skolsystemet i Sverige ser ut, haha. Är det fortfarande snö där ni bor?

Här fick vi bara drygt 4-5 dagar med snö, men då var det rejält snökaos. Våren kom i mitten av mars och då började körsbärsträden att blomma. Har precis haft tre veckor vårlov där det blev massor med "hanami" fester - dvs man sitter på stora presenningar under körsbärsträden och äter och dricker med sina vänner. Jättetrevligt!

Nu har skolan dragit igång för mig igen och jag har gått upp till Japanska nivå 2. Spännande!

Hoppas ni mår bra allihopa!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Krikke
2014-04-16 20:20
#9

#8 Brukar väll vara mitten på Juni det är dags va? ;)

Aldrig hört talas om en sån fest, du tog inga kort? Haha 😃

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Calcifer
2014-04-17 02:39
#10

#9 Joo, men de försvann när min externa hårddisk pajade. Men det är typ… tänk en rejält stor grupp med människor som sitter på en blå presenning under körsbärsträd och äter och dricker. Och bredvid dem överallt i parken sitter typ lika stora grupper på egna presenningar. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Krikke
2014-04-19 00:32
#11

#10 Haha bara måste googla detta, låter ju häftigt haha :D

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Calcifer
2014-04-19 03:26
#12

#11 Gör det!

Värt att nämna är också att det nya skolåret drar igång på våren här haha! xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2014-05-04 15:13
#13

Jag älskar netflix alltså. Vadå bästa uppfinningen ever. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2014-05-04 22:31
#14

HERREGUD. Den där jordbävningen var inte att leka med. Väckte mig och skrämde livet av mig på samma gång. Jösses amalia. Tror jag måste tända lampan och kolla så inget ramlat ner eller gått sönder. Shit.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2014-06-14 15:35
#15

Hej jag lägger in en uppdatering här. Jag är deprimerad och lider av panik ångest. Äter medicin för det och har blivit sjukskriven från mina studier i Japan och ska återvända till Sverige 1:a juli. Tills det att jag fått upp energin kommer det tyvärr fortsätta vara lite smått tyst från mig även om jag ska försöka vara mer aktiv.

Vill tillägga dock att jag är superlycklig på samma gång för jag och mitt ex (som jag känt i sex år) har blivit tillsammans igen och jag flyttar till England till hösten då kommer det bli lättare med tidsskillnaden också.

Tack för förståelse för min situation. Nu blir det ju fullt upp med att packa, sortera, slänga, skicka och städa.

Mvh Medis.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Frosstis
2014-06-14 17:50
#16

Igår var det bästa dygnet i hela mitt liv. 5sos och one direction på samma kväll, det var magiskt. Front row. Liam, Niall och Luke noticeade mig, bästa som någonsin hänt mig.

Calcifer
2014-06-29 13:18
#17

Springer omkring jämt och flänger och försöker få allt gjort. Imorgon ska det packas och det med mobilen ska fixas och jag ska sjunga karaoke ensam för sista gången. Sjöng faktiskt Baby av Justin Bieber idag, mest för att det är den låt jag tycker är roligast och jag blir pepp av den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: