Annons:
Etikett001-allmänt-om-justin-bieber
Läst 684 ggr
tonååring
2014-04-19 18:43

Jelena?..

Har läst en massa om att Justin Bieber och Selena Gomez är tillsammans igen!

Sant eller falskt, vad tror ni?

Annons:
Calcifer
2014-04-20 09:08
#1

Jag tror de båda två är lite för unga och oerfarna för att riktigt veta hur de bör göra med sina känslor och sitt förhållande. Dvs, jag tror inte det finns något rakt svar på frågan för jag tror inte de själva vet riktigt vart de står och vad för slags förhållande de har.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tonååring
2014-04-20 14:58
#2

#1 Håller med

Calcifer
2014-04-20 15:13
#3

Så länge de båda är lyckliga dock får det vara hur det vill med den saken. Tror personligen de skulle må bra av en rejäl paus och ett riktigt avbrott i sin relation. Men jag är ju faktiskt bara en främling som inte känner dem alls eller vet något egentligt om deras relation så det är ju bara en helt opartisk åsikt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-04-27 15:54
#4

Håller inte med #1 Man kan ha äkta känslor i den åldern. Vissa gifter sig och lever lyckligt liv förevigt!

tonååring
2014-04-27 16:10
#5

#4 Aa det är sant, men alla är ju olika :)

Calcifer
2014-04-28 03:53
#6

#4 Det var inte alls det jag sa. Deras beteende är vad som får det att verka som om de inte riktigt har koll på deras känslor i.o.m. att det är mycket av och på. Det var poängen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Budgies]
2014-04-28 19:45
#7

De har inget konstigt beteende, de älskar varann men för slut pga. att fansen är avundsjuka och är riktigt elaka som selena #6 Det har inget med deras beteende att göra, de är mogna! Media och jelena/selena haters är problemet bara! Justin sa det själv i journals, spec heartbreaker ! Och man märker det också.

Calcifer
2014-04-29 03:23
#8

#7 Nja, tycker inte du ska prata som om du känner dem personligen och har 100% koll på vad som sker bakom kulissen. Vi kan spekulera men veta kommer vi aldrig göra. Klart det mycket väl kan ha med deras ålder att göra, men det är knappast något fel med det. Det är t:ex skillnad på ett förhållande mellan två 13-åringar och två 50-åringar. Det är inget fel med det, men det finns fortfarande skillnader för ålder spelar inte.

Och det är inte medias eller "haters" fel att de gjort slut, det går inte riktigt att skylla på sånt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-04-30 18:27
#9

Ehhh!!!! I nyheterna sår det att äldre skiljer sig oftare nu för tiden HAHAHAHA!! XD

Och, nej klart jag inte har det men man märker det då jag har älskar de ett lång tag.  De är mogna, det tror jag. Ålder har inget med det att göra :)

Calcifer
2014-05-01 05:10
#10

#9 Det var inte alls det jag sa.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-03 21:28
#11

Jo, du menade att yngre är omognare och lättast gör slut, men där har du fel ;) Enligt forskning..

Calcifer
2014-05-04 04:03
#12

#11 Nej, jag menade att man älskar varandra på olika sätt. Dessutom om vill påstå att det finns forskning som bevisar att du har rätt får du gärna länka till konkreta källor.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-04 14:14
#13

Nej, jag såg det på nyheterna. Annars skulle jag länka -__-

Annons:
Calcifer
2014-05-04 14:20
#14

#13 Då räknas det inte som fakta, tyvärr, åtminstone inte i denna diskussion.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-04 14:25
#15

Jopp! Nyheterna på tv4 x/ MÅNGA har sett det

Calcifer
2014-05-04 14:27
#16

#15 I en diskussion om man vill lägga fram information som fakta måste man kunna komma med en konkret källa. Kan man inte det räknas det i den konversationen inte som fakta. Annars kan jag säga att jag sett en dokumentär som säger att alla som gillar JB också är rökare men tillägga "fast jag kan inte länka till den för den gick på TV, men många har sett den så det är 100% sant".

Det kanske stämmer som du säger, men utan konkreta fakta i denna konversation är det inte fakta.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-04 14:33
#17

Jag är ingen datanörd så jag kollar nt massa nyheter på datorn

Calcifer
2014-05-04 14:36
#18

Det behöver du inte vara, det är inte min poäng. Det är helt okej att du inte har någon källa, min poäng är att då du inte kan backa upp det ses det inte som fakta i just denna diskussion.

Nu börjar det dock gå OT igen, och vi stoppar det här!

Angående Jelena så har jag läst på senaste både att hon dejtar någon annan och att hon och Justin definitivt är ett par igen. Klurigt det där med skvallertidningar. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-04 14:39
#19

De dansa ihop o kyssste varann iaf

Calcifer
2014-05-04 14:42
#20

Fast finns det bildbevis? Tyvärr i kändisvärlden är det ju ofta "en säker källa" som berättat saker för pressen, och ibland är det helt hittepå eller så är det faktiskt en närstående som "skvallrat". Himla svårt att veta egentligen.

Nåja, jag tycker att så länge de mår bra och är lyckliga får de vara ihop hur mycket som helst. Eller vara ifrån varandra, om de mår bättre av det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Budgies]
2014-05-04 14:44
#21

Amen vafan! Justin la ut det på instagram!! Och beliebers har sparat videon xd De dansa aaass fint ihop och såg kära ut xp

siaames
2014-05-04 14:52
#22

#12 På olika sätt? Utveckla gärna.

[Budgies]
2014-05-04 15:05
#23

Håller  med #22

Calcifer
2014-05-04 15:07
#24

#21 Du behöver inte svära, jag följer inte Justin på instagram och har alltså inte sett det. Det är lätt att bara förklara det för mig utan att låta otrevlig.

#22 För att man fungerar på olika sätt, har olika värderingar, olika drifter, olika mognadsnivåer. Jag påstår inte att det är omöjligt för folk att träffas när de är 13 och vara tillsammans resten av livet. Däremot är det naturligtvis skillnad på hur förhållandet ser ut. Är man 13 har man t:ex kanske bråk om att man inte spenderar så mycket tid ihop, vilken film man ska se när man går på bio, osv. Är man 25 handlar bråken kanske också om sådana saker, men de kan också handla om hyra, barn, giftemål, ska man ha gemensam ekonomi eller inte, religion, osv.

Ingen kärlek är sämre eller bättre, men ja, de är olika, man älskar varandra oftast på olika sätt.

(Notera dock att det såklart finns människor som är 55 och har varit gift tio gånger, så jag menar inte att alla 13 åringars förhållanden är sämre än de som är äldre. Men de är annorlunda.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-04 15:08
#25

Jag låter inte otrevligt, jag skriver…

siaames
2014-05-04 15:32
#26

#24 Ja vissa förhållanden är annorlunda men inte alla!

Calcifer
2014-05-04 15:35
#27

#26 Grejen är att hjärnan har inte utvecklats klart vid 13 års ålder. Ens personlighet har inte utvecklats klart. T:ex kan jag ha många erfarenheter och kunskaper som vissa här på sajten saknar för att jag är äldre. Det gör mig inte bättre, herregud nej, jag är absolut inte bättre än någon här. Men jag har åren bakom mig och med det kommer dels faktumet att min hjärna har hunnit utvecklats mer och dels har jag erfarenheter i mitt bagage från dessa år. Detsamma gäller förhållanden.

Däremot finns det såklart de som aldrig kommer ur ett "ungt" (hittar inget bättre ord, sorry) förhållande utan fortsätter med det resten av livet. Finns såklart undantag för varje regel. Men generellt sett så fungerar kärlek annorlunda när man är yngre än när man är äldre. Det är inget fel med det, men det är så ändå. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2014-05-04 15:37
#28

Nu känns det dock som om vi tyvärr kommit in på ett sidospår, och inte riktigt håller oss till ämnet. Vill ni fortsätta diskutera kring detta och har fler frågor/tankar/åsikter som inte är direkt kopplat till Jelena starta gärna en OT tråd eller skicka ett personligt meddelande till mig. :)

(Vill också påpeka att min kommentar kring deras ålder var inte menat på ett dåligt sätt, även om jag förstår att det lästs så.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-05-04 15:46
#29

#27 Fast nu förstår jag egentligen inte varför du började skriva om 13 åringar då inlägget handlar om Justin, och han är inte 13 år! ;)

Calcifer
2014-05-04 15:49
#30

#29 Det var bara för att markera en åldersskillnad. Det är inte så att det bara är skillnad på 13 åringars förhållanden och 55 åringars. Det är stor skillnad på i princip alla åldrar därimellan och äldre och yngre också. Däribland t:ex då Justin och Selenas förhållande. Så 13 var bara ett exempel, då det brukar vara kring där man börjar prova sig på förhållanden.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-05-04 17:00
#31

#30 Aa fast nu är ju inte Justin och Selena 13 år så..

Calcifer
2014-05-04 17:03
#32

#30 Som sagt, det var bara ett exempel. Både Justin och Selena var ju rätt unga när de började dejta, det kanske vore en bra idé att dejta andra ett tag eller hitta sig själva innan de försöker mer "på riktigt" (och då menar jag mer seriöst, typ giftemål, barn, osv). Har man inte hittat sig själv när man börjar dejta någon är det svårt att utvecklas åt samma håll, även om det såklart även händer.

Men nu verkar de ju på G igen så jag önskar dem såklart bara lycka.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-04 17:47
#33

Varför måste du jämföra ålder, kärlek har inget med ålder å göra

Calcifer
2014-05-04 18:25
#34

Fast den har det. Inget fel med det, men det stämmer faktiskt. Just pga de anledningar jag skrivit ovan. Men det är nog något man måste lära sig genom erfarenhet så jag förstår att ni inte tycker det stämmer. Men som sagt det blir ot. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Budgies]
2014-05-04 19:07
#35

Har du bevis?

Calcifer
2014-05-04 19:46
#36

T:ex att hjärnans utveckling inte är färdig fören 25 års ålder: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/hjarnan-fullvuxen-forst-vid-25_226285.svd

Vilket är en anledning till att man t:ex inte tillåter 13 åringar att köra bil, rösta eller dylikt. Inte för att de är korkade, men för att de inte har förmågan att fatta den typen av beslut eller alltid förstå konsekvenserna av deras beslut.

Finns även massor att läsa här om hur just hjärnan fungerar:

http://www.hjarnguiden.se/

Sen är rätt mycket sunt förnuft också. Är man 12 och alltid bott hemma har man t:ex inte samma sorts kunskaper som en 25 åring som bott ensam i fem år och som har en helt annan sorts ansvar än en 12 åring. Många som t:ex hänger här på JBifokus har inte lika stor koll som jag har på att betala skatt, ta CSN lån, studera vid universitet, osv. Det betyder inte att jag är bättre, men jag är äldre och har lärt mig dessa saker genom erfarenhet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-04 21:18
#37

Det är olika.

Upp till toppen
Annons: