Annons:
Etikett001-allmänt-om-justin-bieber
Läst 812 ggr
tonååring
2014-04-24 11:37

Haters..

Tycker ni haters har gått för långt? Det tycker jag!

Annons:
Calcifer
2014-04-24 12:03
#1

Jag tycker tyvärr att det är lite så att som man bäddar får man ligga. Inte för evigt, såklart, men att vissa saker får man helt enkelt acceptera att man kommer få kritik för. Sen tycker jag dock inte att man behöver uttrycka sig så fruktansvärt som en del människor gör, men på det stora hela anser jag det helt acceptabelt att komma med genuin kritik baserat på JBs handlingar.

Man behöver ju inte få det att låta som om han är djävulen själv, men jag tycker det finns vissa saker han själv sagt/gjort som gör att han försatt sig i en situation där han får acceptera en del kritik. Och i hollywood är det ju tyvärr så att folk älskar att komma med "rolig" kritik, dvs de överdriver tills det blir ett skämt på en annans bekostnad. Inte okej, men väldigt vanligt och det slungas åt alla olika håll beroende på vem som trampat i klaveret nyligen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-04-27 15:53
#2

Alla människor gör misstag herregud! #1 Man får gå vidare.

Alla hatar om det bara är Jusin som gör det!

tonååring
2014-04-27 16:11
#3

#2 Håller med!

Calcifer
2014-04-28 03:51
#4

#2 Men poängen är just att gör man misstag måste man acceptera att det finns konsekvenser för det. Det går inte att gömma sig bakom "alla gör misstag" och vips så ska man trolla bort vad personen än gjort. Dessutom är det lögn att det bara skulle vara JB som får skit för misstag. Kolla på Lindsay Lohan. Hon kan knappt kliva utanför dörren innan det finns nya historier om allt hon gjort och inte gjort. Även saker som hände för flera år sedan.

Att var en hater är helt onödigt, jag tycker det bara är fånigt, men att ha mindre respekt för en människa pga faktiska misstag de begått är mänskligt. Skulle man höra att ens bästa vän varit otrogen mot sin pojkvän i över ett år skulle man förmodligen tappa respekt för dem också. Det betyder inte att man hatar dem mer än allt, men respekten skulle sina. Att man får stå för konsekvenserna för sina handlingar är inget exklusivt till bara kändisar även om många verkar vilja tro det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-04-28 19:47
#5

Lol, ingen känner till Lindsay typ :)

Det jag vill säga är bara att alla hackar om det är Justin, inget mer med det. Eller jo, att de borde stfu och gtfo! :/

siaames
2014-04-28 20:31
#6

#5 Ja eller hur!

Annons:
Calcifer
2014-04-29 03:19
#7

#5 Det där är inte sant någonstans. Lindsay är och har varit väldigt känd, men tyvärr har hon gjort dåliga val som gjort att hon fått ta väldigt mycket kritik.

Jag tror du missar poängen helt med vad jag skriver. Alla hackar inte bara för att det är Justin, och Justin har gjort saker som i retrospekt gör att det tyvärr är förståeligt att han får kritik. Däremot har ingen rätt att kränka honom men du har inte heller rätt att kränka någon genom att säga "stfu" eller "gtfo".


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tonååring
2014-04-29 17:38
#8

#7 Nja, jag håller inte riktigt med dig, jag tycker dom hackar på honom mycket just på grund av att det är Justin! Och jag håller med Budgies till viss del att dom som hackar på honom hela tiden borde gtfo och stfu.

Calcifer
2014-04-29 22:58
#9

#8 Och det löser inga problem överhuvudtaget. För så fort man slår tillbaka till de som ger kritik med samma mynt så fortsätter det. Då "bevisar" man att "alla som lyssnar på JB är ju idioter och då måste han också vara det".

Dessutom är detta inget nytt fenomen utan det har funnits i alla tider. Ni är nog lite för unga för det, men artister som t:ex Marilyn Manson, Ozzy Osbourne, och även skådespelare som Macaulay Culkin har fått kritik och hat BARA för att de är vilka de är. Och nu i mer moderna tider får t:ex Robert Pattinson, Kristen Stewart, Miley Cyrus och dylika personer stenhård kritik. En del pga något de gjort och en del bara för att de är så "enkla" att hata. 

Men är man känd får man se över sina handlingar en gång till eller acceptera att man kommer få kritik för det. Jude Law fick ta en rejäl smäll när han var otrogen med barnflickan. Hugh Grant fick ta en rejäl smäll när han hade sex med en prostituerad. Christian Bale fick ta en rejäl smäll när han tappade humöret och blev fångad på band när han skällde ut en person bakom kulisserna på en inspelning.

Det betyder inte att det är okej, men det är knappast ett nytt fenomen att en känd person får skit när de faktiskt av egen fri vilja gjort felaktiga val. Och om man som fan av den personen väljer att slå tillbaka med hat så gör man saken bara värre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-04-29 23:38
#10

#9 "För så fort man slår tillbaka till de som ger kritik med samma mynt så fortsätter det. Då "bevisar" man att "alla som lyssnar på JB är ju idioter och då måste han också vara det"."

Så du menar att vi som försvarar honom är idioter?

Calcifer
2014-04-29 23:42
#11

#10 Nej, du får gärna läsa om och läsa rätt.

Slår man tillbaka med samma mynt, t:ex då som i min andra tråd där jag gav genuina exempel på människor som "försvarat" JB med att säga saker som "du borde ta livet av dig din äckliga idiot" så gör man saken värre. Då bevisar man knappast att Justin Bieber är en trevlig prick som har trevliga fans.

Det är fullt möjligt att försvara något man tycker om utan att för den delen sjunka till någons nivå för så fort man gör det är man inte ett dugg bättre själv. En "hater" som kallar JB för något gör fel. Men ett fan som kallar denna "hater" för något precis lika illa gör också fel.

Är det inte smartare då att hantera det mer moget och försvara på ett annorlunda vis för att se till att deras argument att "alla som lyssnar på JB är ju omogna idioter" inte är sant?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-04-30 18:22
#12

Excuse me!! Vi är inga idioter, den som säger det får vara :P Nej men, jag tror inte at du förstår. Du är ingen belieber och du har inte varit med om allt som hänt, du bara förstöker stoppa bråk eller ändra våra åsikter eller vad du gör (fasst vi bråkar inte om det bara var beliebers).

Vi beliebers, och Justin  har vart med om mycket så elaka kränkningar gör oss arga för at alla håller på.  Det är sårande faktiskt och vi f¨r nog, såhär kan det ju inte vara!!  Det är som att världen är elak mot din brorsa, fyy :/ Men Justin är mogen, OCH VERKLIGEN INGEN IDIOT  så han tar inte alltid illa up som tur är, men det kan vara fake leenden då vi blir ledsna när han är det :(

Tyvärr läste jag inte allt du sa då det bara är samma gamla tjaffs..

Förlåt för mitt uppförande men jag vill bara få ut det, oavsätt vad du säger så ändrar det inte min åsikt om alla haters eller andra saker-

tonååring
2014-04-30 22:53
#13

#12 Jag håller med dig.

Annons:
Halcyon
2014-04-30 23:21
#14

Som jag skrivit i flera trådar. Både vi OCH Justin har fått ta otroligt mycket skit under de åren han varit känd, och tillslut rinner bägaren över. Tillslut är det otroligt svårt att ta "hate" med ömma ord. Man blir otroligt arg, ledsen och besviken. Visst, ibland är det bara att rycka på axlarna men vissa gånger är det inte lätt. Han har gjort misstag i sitt liv, visst. Han har valt sitt kändisliv visst. Men har han valt att dagligen, varje timme, varje minut, varje sekund få utstå kränkningar? Förstå bara hur uppriven man skulle bli. Det gör så jävla ont i hjärtat att se sånna där videor. Fatta att han fått utstå sånt sen han var 14 år. 14. år. Ni kan säga att han valt sitt liv, men han valde fan inte att få dödshot och kränkningar dagligen. Han älskade att sjunga och ville få en karriär. Tror inte livet blev som han hade tänkt.

we're always chasing that paradise

Calcifer
2014-05-01 05:08
#15

#14 Välkommen in på mobbing.ifokus där människor fått utstå kränkningar, hat, mordhot och dylikt sedan de var 5-6 år gamla. Mig själv included. Det är inget unikt att människor får ta hat, och det är inget unikt att det gör ont och det är inget unikt att man ibland inte orkar.

Det som är unikt med kändisar är att de har alltid någon på deras sida. De har sina fans som stöttar och som försvarar. När jag spenderade 12 år med att dagligen bli sparkad, slagen, kallade fula ord, inlåst i skåp, knuffad ner för trappor, och spottad på så fanns det ingen. Detsamma är sant för de flesta inne på mobbing.ifokus. Det fanns ingen som försvarade dem, som stod på deras sida, som alltid fanns där.

Vi valde inte dödshot eller kränkningar heller, vi ville bara få leva. Det var det enda vi önskade oss.

För övrigt ber jag er att läsa mitt första inlägg igen, för det var där jag gjorde poängen ganska glasklar: Folk älskar att kritisera kändisar och älskar att förstora upp varje litet felsteg de gör. Inte minst media. Uj uj, nu var kändis x visst ute på stan med någon som inte var deras man de måste vara otrogna nu skriver vi om det woo! Och i verkligheten råkade personen bara vara på stan med en god vän.

Hat är inte okej, men tyvärr måste man kunna acceptera kritik för sina handlingar, oavsett om man är känd eller inte.

Men för att understryka igen så att folk kan sluta lägga ord i min mun: hat är inte okej, och det har jag inte sagt någonstans! Men hat från fans är inte heller okej.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-05-01 12:25
#16

#15 Men hahhah! Vi snackar om Justin just nu, sluta komma med andra saker, samma gamla visa hela tiden. Du verkar aldrig förstå oss. 

Om man är mobbad som person kan man ALLTID få hjälp, man kan ALLTID göra något för att det ska vara över och börja om på nytt, men om man är en kändis som Justin så är det INGET han kan göra så att få stopp med hatet, det är en stor skillnad. 

Ja man kan få kritik för sina handlingar men när man är en kändis så är det annorlunda. Man får tusentals personer på sig och tro mig, dessa människor är inte snälla med det dom skriver, det är såklart vi försvarar honom när dom går över gränsen. Detta är inte okej, och haters ska inte få se oss, hans fans, som små myror som dom kan gå på, det är klart att man ibland måste rycka upp sig och slå med samma mynt!

Calcifer
2014-05-01 18:33
#17

#16 Jag tror du behöver läsa på angående mobbning och hur det påverkar människor för du verkar ha väldigt lite förståelse för det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-05-01 22:32
#18

#17 Du påstår att jag har väldigt lite förståelse angående mobbning. Varför tycker du det? Utveckla.

Calcifer
2014-05-02 08:09
#19

#18 Du påstår att man alltid kan få hjälp om man blir mobbad, det är felaktigt och stämmer inte för fem öre tyvärr.

Sen är det som jag sagt rätt många gånger helt okej att försvara sin idol när de får hat. Men det är inte okej att slå tillbaka med samma mynt. Då gör man ingen nytta, det enda man gör då är att visa att man ligger exakt på den nivån som man fått kritik för från början. Dvs. man bevisar för de som hatar JB fans att de har "rätt" när de slänger ur sig fula ord.

(Notera att jag inte påstår att de har rätt att kalla er fula ord, däremot om man beter sig precis så som de påstår så visar man ju att deras kritik är "sann".)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-05-02 22:48
#20

#19 Jag anser att det alltid finns hjälp man kan få om man är mobbad.

Bara för att man slår med samma mynt betyder det inte att hates har rätt med det dom skriver, det visar inte alls att deras kritik är "sann", det beror på hur man ser på det.

Jag kan ta kritik men om det går över gränsen så slår tillbaka jag med samma myt och det står jag för. Haters ska fan heller tro att de kan köra över oss. Och det du skrev med att om vi slår med samma mynt så bevisar det att deras kritik är sann, de är bullshit i mina ögon.

Annons:
Calcifer
2014-05-03 03:45
#21

#20 Det är så det ska fungera men det gör det inte. Jag och många, många andra fick utstå mobbing i 10+ år utan att något gjordes. Så ser verkligheten ut.

Om någon säger till dig "usch, du är så otrevlig och barnslig" och du svarar med "gå och ät bajs din idiot" så har du naturligtvis visat att deras kritik har en viss sanning i sig.

Det fungerar likadant med haters. Om de ger dig en massa kritik för vissa specifika saker och kallar dig för ord inom de kategorierna, och du slår tillbaka med ett mynt som faller inom samma kategori, så gör du bara saken värre.

Jag skrev inte att deras kritik är sann för att ni slår tillbaka med samma mynt, jag skrev att enligt dem som gett hat så har ni bevisat att ni förtjänar de ord ni får för de är sanna ändå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-03 09:45
#22

Bellatrix, varför måste du alltid vara emot? Vi vill Justin bara väl.

Jag behöver inte förklara något mer om hans liv då du varken bryr eller förstår bieber grejorna.

Calcifer
2014-05-03 09:52
#23

#22 Jag vill också Justin väl, men jag är emot att en del verkar tro att det är helt okej att kränka andra när de försvarar sin idol. Det är inte ok, punkt slut.

Du har själv hittat på att jag inte bryr mig eller förstår  Bieber grejerna, så svårt för mig att diskutera angående det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-03 09:59
#24

Öhh så det är vi som är de dumma? Nedu. Det är  "HATERS"

Calcifer
2014-05-03 10:21
#25

#24 Jag har inte kallat någon dum, det är ditt eget ord. Däremot har jag sagt att det inte är okej att kränka någon, oavsett vem det är. Kallar någon dig för ett fult ord är det inte okej. Men det är inte okej för dig att kalla dem ett fult ord tillbaka heller.

Haters är inte okej, det har jag sagt nu upprepade gånger. Haters är inte okej! Men det en del JB fans säger för att försvara Justin är inte heller okej. Jag har som sagt sett JB fans som försvarat Justin mot haters med saker som "gå och ta livet av dig". Menar du att det är okej att säga sådana saker eftersom det är i försvar?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Halcyon
2014-05-03 14:36
#26

Man kan inte jämföra en världskändis med Greta, 13 år och mobbad. Det går inte. 

Har du sett klippet när en kille som varit mobbad i flera år, tillslut tar upp sin mobbare och drämmer ner han rakt i marken? Han har fått tusentalls hyllningar, varma ord och kramar. För att han tillslut stod upp för sig själv. Jag skulle så önska att en mobbad person skulle faktiskt VÅGA säga "gå och ät bajs din idiot". Eller att någon annan för den delen skulle göra det mot personen som är mobbare i fråga. VARFÖR ska man någonsin behöva ta skit? Så dom ska bara slå och slå men man får aldrig resa sig upp och slå tillbaka? Jag hade aldrig tagit skit. Aldrig. Både vi, hans fans, OCH Justin utsätts för kränkningar varje dag, men såfort vi slår tillbaka så får vi en stämpel i pannan som säger "amen shit, Justin Biebers fans är ju helt dumma i huvudet, ser du hur dom skriver", osv. Ibland får man nog. Och då är det fan inte lätt att trippa på sina ballerinaskor.

we're always chasing that paradise

siaames
2014-05-03 17:24
#27

#26 Så jävla sant!

Annons:
Calcifer
2014-05-03 17:42
#28

#26 Men jag har aldrig påstått att man inte ska säga ifrån. Man SKA säga ifrån. Men om man sänker sig till deras nivå, hur är man bättre? Om ett JB fan säger till en "hater" att de borde ta livet av sig, hur är de bättre? De är inte bättre, om de slänger ur sig sånt hat. Att gå emot hat med hat är inte okej.

Jag har sagt ifrån till mina mobbare nu i vuxen ålder, blev bjuden till en återträff och sa ifrån med ord som inte var "ni kan dra åt h*lvete jag hatar er gå och dö" utan snarare "njä, jag är bättre än vad ni är och ids inte umgås med folk som er".

Det är så man måste slå emot haters för att man någonsin ska kunna göra någon skillnad. Att hota dem, att säga åt dem att begå självmord, att säga till dem att de aldrig borde blivit födda - det löser ingenting. Däremot går det att säga ifrån ändå, utan att sänka sig till deras nivå.

Det är vad jag sagt hela tiden, långt innan jag blev Medarbetare. Inte att man som JB fan måste finna sig i att ta skit, men att man bör inte säga ifrån på samma sätt som man får skit för då gör man bara problemet större man gör det inte bättre!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-05-03 17:50
#29

#28 Men du fattar ju inte poängen!

"Att hota dem, att säga åt dem att begå självmord, att säga till dem att de aldrig borde blivit födda - det löser ingenting."

När jag säger att man ibland måste slå med samma mynt så menar jag absolut inte att man ska säga sånt, överdriv inte snälla.

Calcifer
2014-05-03 17:56
#30

#29 Jag har sett folk säga EXAKT det. Så jag överdriver inte. Jag har sett Beliebers säga åt folk att ta livet av sig, för att en hater sagt typ "åh justin är bög". Jag har SETT det. Jag VET att det händer. Min poäng är att det får inte gå till så, och det hjälper ingenting.

Sen hjälper det inte heller att säga mildare saker som "du är dum i huvudet."


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lisora
2014-05-03 18:21
#31

#30 håller helt med. det är ju aldrig rätt att använda bög som skällsord som i exemplet ovan, men vissa beliebers kör ju då med "gå och dö" istället vilket är exakt lika hemskt om inte värre

Calcifer
2014-05-03 18:23
#32

#31 Jo precis. Tycker som sagt att man SÅKLART får säga ifrån. Om man får skit, oavsett varför, så får man säga ifrån. Det hela beror på HUR man väljer att göra det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tonååring
2014-05-03 18:24
#33

Håller med siaames om att ni inte verkar förstå själva poängen..

Halcyon
2014-05-03 18:27
#34

#32 Nähä, okej. Men om vi säger såhär då, om jag sa nu då "Asså Justin är bög och så fruktasvärt ful." vad skulle DU då säga? Och tänk dig då också att du fått höra det nästan varje dag.

we're always chasing that paradise

Annons:
tonååring
2014-05-03 18:31
#35

#28 Jag förstår när du säger att när man sänker sig till deras nivå så är man inte bättre själv men tillslut är det svårt att ta "hate" med ömma ord, precis om Halcyon skrev.

Halcyon gav även ett exempel: Har du sett klippet när en kille som varit mobbad i flera år, tillslut tar upp sin mobbare och drämmer ner han rakt i marken? Han har fått tusentalls hyllningar, varma ord och kramar.

Det bevisar att man ibland måste slå med samma mynt!

Calcifer
2014-05-03 18:39
#36

#34 Jag är 25 och älskar Twilight, jag får ta en ofantlig mängd hat pga det. Jag har aldrig sjunkit till deras nivå, trots att jag fått höra saker som "då är du cp, dum i huvudet, gå och ta livet av dig, lär dig var riktig litteratur är". Jag säger helt enkelt "det är din åsikt, jag har rätt att gilla vad jag vill". Punkt. 

#35 Jag har sett det klippet, ja, och jag förstår er poäng. Jag är inte dum, jag förstår vad ni menar. Men i längden är det inte en bra metod. Det, i just det fallet, har han fått motta hyllningar. Om ALLA mobbningsoffer därute skulle slå tillbaka med knytnävarna skulle det inte leda till något positivt.

Om ni älskar Justin Bieber så gör ni det. Det är er rätt. Får ni skit för det så håll era huvuden högt och kom ihåg att de som hatar er bara för att ni gillar Justin är patetiska. Lyssna inte. Eller säg ifrån med "det är ganska pinsamt att du bryr dig så mycket i vad jag gillar och inte gillar" eller förklara varför ni gillar Justin. Det går att "slåss" mot hat på mycket effektivare sätt än att "slå tillbaka med samma mynt". Som inte leder någonstans alls, för tro mig, de haters som förolämpar JB fans och får en "arg" respons tillbaka blir bara glada. De njuter av det. Varje gång ett JB fans försvarar sig argt med fula ord och hat… det gör haters nöjda. Glada. De älskar det. Det är att ge dem precis vad de vill ha.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-05-03 18:52
#37

#36 "Jag har aldrig sjunkit till deras nivå, trots att jag fått höra saker som "då är du cp, dum i huvudet, gå och ta livet av dig, lär dig var riktig litteratur är". Jag säger helt enkelt "det är din åsikt, jag har rätt att gilla vad jag vill". Punkt. "

Du ser det som att "sjunka till deras nivå", men om någon säger till mig att jag är "cp, dum i huvudet och att jag ska gå och ta livet av mig", då står jag upp för mig själv och då slår jag med samma mynt, för om man aldrig slår med samma mynt så tror dom att det är okej att säga sånt, då fortsätter dom.

Calcifer
2014-05-03 18:56
#38

#37 Men vad hjälper det på det stora hela? Du sjunker till deras nivå, du är lika "illa" som de är. Hur hjälper det någon? Det går att säga ifrån, ordentligt, utan att sjunga till deras nivå. För då bevisar du att du är bättre än dem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-05-03 19:02
#39

#38 Ärligt talat så bevisar det inte nånting och nej, jag sjunker inte till deras nivå, det beror ju på hur man skriver, man kan ju fortfarande slå med samma mynt utan att skriva hemska saker så som " gå och ta livet av dig".

siaames
2014-05-03 19:05
#40

 "Folk brukar påpeka att jag är en hemsk Sajtvärd som domderar och utövar maktmissbruk men vafan, beter sig folk som arga tioåringar i en diskussion så tar jag mig rätten att ta bort deras tröttsamma inlägg. Sen vet jag inte vad för slags makt det är jag tydligen fått genom att bli SajtvärdiFokus men jag har alltid velat ha makt så det är ju kul."

Detta du har skrivit får mig inte vilja ha dig som Medarbetare här, sån tur man har att du inte är Sajtvärd.

Calcifer
2014-05-03 19:13
#41

#39 Förklara då gärna närmare vad du menar med att slå tillbaka med samma mynt. För det brukar i gemene språk betyda att man säger exakt samma sak tillbaka.

#40 Jag har mottagit dödshot för att jag tagit bort människors inlägg på mina sajter där de skrivit typ "alltså, alla här är dumma i huvudet och behöver vård". Det är skrivet dels med glimten i ögat och dels med "jag tycker det är löjligt att jag som Sajtvärd och gör mitt jobb när jag tar bort någons kommentar som bryter mot reglerna tydligen måste "acceptera" hot, fula ord, anklagelser om att jag är värre än Hitler" etc. Och ja, jag tog bort en persons inlägg för att det bröt mot sidreglerna och fick höra att jag använde min "makt" på fel sätt och var värre än Hitler. Det tycker jag är löjligt och därav det textstycket på min presentation.

Om någon på JB iFokus bröt HÅRT mot reglerna och jag sa ifrån och de därefter kallade mig Hitler skulle jag tycka det var lika fånigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
2014-05-03 19:16
#42

Däremot kan jag förstå missförståndet för man måste nog dela min typ av humor för att förstå hur det är menat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2014-05-03 19:20
#43

Nu styr jag tillbaka till trådens egentliga ämne dock, som handlar om Haters har gått för långt eller inte!

Låt mig vara den första att säga ja, det har de. Men tyvärr är det inget nytt fenomen utan kommer fortsätta angående andra kändisar efter detta. Och har hänt andra kändisar tidigare. Tyvärr älskar folk att hata kändisar, och det är inte okej på någon fläck, men tyvärr gör de det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siaames
2014-05-03 20:18
#44

#43 Nu tycker jag dina åsikter har ändrats lite om man jämför med vad du skrev från början: 

2014-04-24 12:03 #1 av Bellatrix

Jag tycker tyvärr att det är lite så att som man bäddar får man ligga.

"på det stora hela anser jag det helt acceptabelt att komma med genuin kritik baserat på JBs handlingar."

Calcifer
2014-05-04 04:06
#45

#44 Och du själv tycker inte det finns skillnad på kritik och hat?

För det är en REJÄL skillnad. Jag tycker JB gjort tillräckligt med misstag så att han själv valt att få ta och acceptera kritik pga det. Men som sagt är det enorm skillnad på att säga "ja, jag håller iu inte med om att han gjorde x och tycker det var fel" och att säga "han är dum i huvudet, skjut honom".

Han har till viss del genom sina handlingar gjort sig förtjänt av kritik, men inte hat, för ingen människa förtjänar hat. Tyvärr är det så i kändisvärlden (och resten av världen) att folk har svårt att se skillnad utan slänger ur sig hat och skyller på "jamen, han har ju gjort x". Och det är inte okej, det har jag aldrig påstått.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-04 14:21
#46

Oavsätt hur många kommentarer och förklaringar det är så är det ingen som lyssnar, utan du bara pratar om annat sen . Bellatrix.

Calcifer
2014-05-04 14:25
#47

#46 Att ni väljer att inte lyssna på mina rätt logiska inlägg är inte mitt ansvar utan ert val och det är för min del helt okej. Men det hjälper ju inte er i den situation ni befinner er i när det gäller att få kritik och hat för att ni är JB fans. Dock är det inte mitt problem egentligen så jag lägger ner att försöka hjälpa.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Budgies]
2014-05-04 14:30
#48

Det är ju faktiskt d som inte lyssnar på oss…

Annons:
Calcifer
2014-05-04 14:32
#49

Nåja.

Men nu sätter jag bestämt stopp för OT prat (igen). Återgå till ämnet angående om haters gått för långt eller inte. Vill man fortsätta diskutera OT så går det bra att starta en ny tråd inom det ämnet.

Tillägg: Att VI gått OT, vilket inkluderar mig, men nu gör jag ett ordentligt stopp och det gäller oss ALLA.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
siaames
2014-05-04 14:46
#51

#45 Öhm, jag skrev att jag tycker att dina åsikter hade ändrats lite om man jämför med vad du skrev innan, jag skrev inte att du var en "hater"? Det här inlägget handlar som sagt om hat och när du skrev " som man bäddar får man ligga " så lät det nästan som att du menade att han förtjänar hat, jag tror att det är många som håller med mig om det. Jag tycker inte att man ska kritisera så mycket heller på andra människor eller artister, sköt ditt så sköter dom sitt, nobody is perfect liksom och nu tänker du säkert " ni kommer alltid med bortförklaringen "ingen är perfekt", men det är sant, alla har gjort misstag i sitt liv, så ingen av oss ska döma Justin för vi vet egentligen inte om allt skvaller om honom är sant.

Calcifer
2014-05-04 15:03
#52

#51 Jag har inte påstått att du kallade mig en hater. Det jag menade med mina första inlägg, angående "som man bäddar får man liggar" handlade inte om att man förtjänar hat. Det har jag aldrig påstått. Däremot är det definitivt sant att man får acceptera kritik om man beter sig illa. Det gäller alla, inte bara Justin. Nej, han förtjänar inte hat, men pga hans handlingar tycker jag det är rimligt att han får kritik.

Men det är också extremt stor skillnad på hat och kritik, som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Klart ingen är perfekt, men människor dömer. Alla människor gör det, det finns ingen som kan påstå att de aldrig dömer någon. Däremot har du naturligtvis rätt i att ingen är perfekt, men felar man (och ja, Justin har gjort en del misstag) så får man acceptera att folk inte gillar det eller att de kritiserar det. Notera dock, igen, att jag då syftar på kritik och inte hat.

Hat förtjänar han inte, men en del kritik förstår jag att han får.

Sen att jag personligen också tycker att folk ska sluta lägga sig i så mycket vad kändisar gör och inte gör (så länge de inte faktiskt skadar andra medvetet, t:ex Chris Brown/Rihanna) är en helt annan femma.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
siaames
2014-05-04 15:29
#56

#52 Nej du kanske inte påstår det men man tror det på sättet du skriver det på.

Calcifer
2014-05-04 15:32
#57

#56 Om du hade kallat mig hater hade du fått en varning, det är emot sajtens regler. 😉

Om det var det stycket du syftade på.

Men nu tappar vi ämnet igen!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: