Annons:
Etikett001-allmänt-om-justin-bieber
Läst 1019 ggr
lisora
2014-06-01 17:20

rasistskandal

Detta är så oerhört intressant. 

För några dagar sedan läckte en video på Zayn och Louis från One Direction där de rökte hasch i en bil, samt att man hör Louis säga någonting som låter som "nig" (förkortning av "nigger", alltså ett rasistiskt ord)

Här är videon
https://www.youtube.com/watch?v=UZ_gdTGTB10

Det blev mycket drama kring detta och tidningarna tog snabbt upp det, och det pratas om deras "downfall" och att de är dåliga förebilder osv osv. 

Men igår kom denna video upp
http://www.tmz.com/videos/0_4doqldep

finns även en artikel på aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article18985880.ab

där han, för SKITLÄNGE sedan med tanke på hans hår (lol) säger ett rasistiskt skämt och använder ordet "nigger". 
Detta är nu ISTÄLLET över alla tidningar. Är inte detta lite för konstigt för att vara ett sammanträffande? Jag personligen tror att detta, på något sätt, är för att ta bort fokus från one directions drogskandal och det Louis sa, och istället lägga fokus på Justin då han redan är i blåsväder. Vet inte vem som kan ha spridit filmen dock, One Directions management?

Vad tror ni? Tycker detta är sjukt intressant i alla fall för det är FÖR KONSTIGT för att vara ett sammanträffande, speciellt eftersom filmen är så gammal.

Annons:
RobinEH
2014-06-01 19:24
#1

Tror inte på din konspiration. Det lär snarare ha varit någon som kände att det var dags att för nästa flickfavorit att få lite negativ publicitet och inte för att täcka upp för någon annan.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

lisora
2014-06-01 19:26
#2

#1 "lite negativ publicitet"?… det är ju allt han fått det senaste året haha. jag menar, filmen är över 2 år gammal och den läcks NU, det är inte direkt så Justin behöver få mer skit kastad på sig, han är redan rätt smutskastad som det är

Calcifer
2014-06-02 15:54
#3

#3 Men media älskar ju att fungera på det viset. Säkert någon som suttit på den videon och bara väntat på att få tillfälle att släppa den. T:ex nu då han ska upp i domstol för andra grejer men det ändå lugnat ner sig lite kring honom. Då är det dags med bensin på lågorna igen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2014-06-02 15:57
#4

Han har tydligen gått ut med en ursäkt, sagt att han var ung och dum och inte insåg att ord kan skada. Han ska tydligen ångra det djupt och om någon blivit sårad av videon så ber han hemskt mycket om ursäkt.

Lite standardsvar, tycker jag, på skandaler när det gäller kändisar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tonååring
2014-06-02 17:06
#5

Jag håller med dig till 100% lisora!

Detta är helt sjukt!

tonååring
2014-06-02 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Denna bild la Justin upp på facebook.

Annons:
lisora
2014-06-02 21:23
#7

bättre att han ber om ursäkt för det än som Louis där det inte sagts ett enda ord om att det var fel… tycker ursäkten var riktigt bra skriven också om den är legit! förstår faktiskt inte varför man skulle ta upp något som hände för flera år sedan

RobinEH
2014-06-02 23:59
#8

Tycker inte att han skall behöva be om ursäkt för det.

Sedan gällande de som hävdar att han är rasist för detta skämt visar bara på hur ignoranta de själva är. Så vitt jag vet så hade Justin möjlighet att välja mellan Usher och Justin Timberlake. Rasisten Justin hade valt herr Timberlake över Usher för att Usher tillhör en ras som är underordnad hans. Rasisten Justin hade inte valt Usher då Justin på grund av sin ras bevisligen inte hade haft något att lära från Usher. Nu var det ju inte så det gick till varvid rasisten Justin inte tycks existera.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Calcifer
2014-06-03 02:02
#9

Jag tycker det är BRA att han ber om ursäkt för det, att han visar att han tar ansvar för att han sa något dumt och rejält fel, även om det var länge sedan. Visar på mognad och att han själv förstår att det inte är ok att säga sådant. Ingen tappad respekt för JB över detta, snarare tvärt om, för mig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lisora
2014-06-03 11:55
#10

#8 det handlar inte om att han har vänner som är svarta… det är ju väldigt vanligt att folk som utttryckt sig rasistiskt och har rasistiska åsikter försvarar det med "men jag har vänner som är svarta!!". det fungerar helt enkelt inte så, och är en j*vligt dålig "ursäkt". 

ordet "nigger" är ett skällsord mot svarta människor, och det uttrycker rasism. Jag tycker det var väldigt moget av Justin att förklara att han förstår vad han gjort fel och att det inte kommer hända igen, att han vet bättre nu. Tycker VERKLIGEN Louis ska be om ursäkt för att ha använt ett rasistiskt skällsord.

RobinEH
2014-06-03 13:05
#11

#10

Det är skillnad på att uttrycka sig rasistiskt och vara rasist. Hade Justin varit rasist så hade han aldrig valt Usher som mentor då Usher bevisligen är svart och svarta anses underlägsna. 

Om du vill så kan du gå igenom alla klipp av Chris Rock och räkna hur många gånger han säger "nigger". Justin drog ett skämt med sina vänner, Chris Rock drar skämt på scen.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Calcifer
2014-06-03 13:23
#12

#11 Det är stor skillnad på om du själv är det du skämtar om eller inte. Jag kan skämta om att jag är tjock, men det är inte ok för att t:ex min lärare skämta om att jag är tjock.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

RobinEH
2014-06-03 14:01
#13

#12 Ditt påstående är rasistiskt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
RobinEH
2014-06-03 16:50
#14

#12 Herr Biebers skämt anses rasistiskt för att han använde ordet "nigger". Då du hävdar att Chris Rock har rätt att bruka ordet för att han själv är det så hävdar du ju att han är en "nigger". Om nigger är ett rasistiskt uttryck så blir påståendet således rasistiskt. Rasism bygger på rasideologi. Enligt rasism finns underlägsna och överlägsna raser. Är nigger rasistiskt så är det rasistiskt oavsett vem som uttrycker det då det syftar till att definiera en specifik ras och dess egenskap. Enligt dictionary.com finns följande definitioner av ordet: "1. Slang: Extremely Disparaging and Offensive. a. a black person. b. a member of any dark-skinned people. 2. a person of any race or origin regarded as contemptible, inferior, ignorant, etc. 3. a victim of prejudice similar to that suffered by blacks; a person who is economically, politically, or socially disenfranchised." http://dictionary.reference.com/browse/nigger

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

lisora
2014-06-03 16:52
#15

jag orkar inte diskutera detta här, det justin har fått skit för är att han drog ett rasistiskt skämt, sen att du inte tycker det är rasistiskt har inte med saken att göra just nu.

RobinEH
2014-06-03 17:08
#16

#15 Ingen har uttryckt att skämtet ej var rasistiskt. Jag har däremot påstått att det är ignorant att kalla honom för rasist.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Calcifer
2014-06-04 02:10
#17

Att du tycker #12 var rasistiskt visar ju att du inte vet vad rasism är. Att göra narr av en tjock person är inte rasism…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

RobinEH
2014-06-04 02:29
#18

#17

Från #11

"Om du vill så kan du gå igenom alla klipp av Chris Rock och räkna hur många gånger han säger "nigger". Justin drog ett skämt med sina vänner, Chris Rock drar skämt på scen."

Från #12

"#11 Det är stor skillnad på om du själv är det du skämtar om eller inte."

Hävdar du inte att Chris Rock är en "nigger" varvid det är okej för honom att skämta om det så var ditt inlägg total irrelevant. Hävdar du att Chris Rock är en "nigger" så gör du ett rasistiskt påstående eller så hävdar du att uttrycket ej är rasistiskt.

Du kanske missade mitt inlägg #14. Att hävda att jag inte förstår vad rasism betyder är löjligt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

lisora
2014-06-04 11:26
#19

Chris Rock är mörk, och därför är det mer okej för honom att dra sådana skämt då det är han själv som är den förtryckta ("nigger" är ett skällsord för mörkhyade), Justin Bieber är vit, därför bidrar han till förtryck genom att dra ett sådant skämt som förtrycker svarta.

Genom att säga att det är mer okej för Chris Rock att skämta om det är inte = att  han är en nigger?? Haha asså va. Men däremot så är det ju han som blir förtryckt av skämtet, därför är det mer ok om han själv skulle säga det. Det är inte BRA, men mer okej än om Justin säger det eftersom Justin då bidrar till ett förtryck. Inte så svårt att förstå, handlar om vem som är förtryckt, vem som blir förtryck och vad förtrycket bidrar till.

lisora
2014-06-04 22:39
#20

Ehm. Nu kom denna precis upp 

http://www.tmz.com/2014/06/04/justin-bieber-singing-one-less-lonely-n-word-video-girl/

och what the fuck. asså just att någon sitter och garvar i bakgrunden är sjukt obehagligt. :s vem är det som läcker dessa filmer? måste ju vara någon som har jobbat för honom? men detta var lite värre än första filmen… fy

edit:

"Bieber and his team tell TMZ … they want this video out, because he wants to own what he did. "

sååå konstigt!? eller är det bara jag som tycker det?

Annons:
Calcifer
2014-06-05 08:37
#21

#18 Jag har  inte kallat honom för någonting. Han hade kunnat vara en socka och då hade mitt argument varit att det är ok för honom att skämta om att vara en socka hur hårt eller ironiskt han vill, däremot har jag noll rätt att skämta om att han är en socks.

Hur du fick det till rasism är ju lite spännande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: